Türkçe Bilgi , Ansiklopedi, Sözlük

Yasanın ilk günü haciz memurları eli boş döndü, borçlular bayram yapıyor

9 Temmuz Pazartesi 00:30

Yasanın ilk günü haciz memurları eli boş döndü, borçlular bayram yapıyor

Kamuoyunda 3’üncü Yargı Paketi olarak bilinen Yargı Hizmetlerinin Etkinleştiril-mesine İlişkin Yasa’da yer alan, evlerde bulunan tek eşyaların haczedilememesine ilişkin hükümler, haciz kıskacındaki binlerce borçluyu sevindirdi. Yasanın yürürlüğe girmesinin ardından 6 Temmuz tarihinde, evlere hacze giden memurlar,  konutlarda çift eşya aradı. Çift eşya bulamayan haciz memurları ise borçlulara ‘Borcunuzu en kısa sürede ödeyin’ diyerek, konutlardan eli boş ayrıldı. 

Memurlar evlerde çift eşya aradı

Binlerce kişinin hapisten çıkmasını sağlayan 3. Yargı Paketi, borçlulara adeta bayram yaptırdı. ‘Çek Mağdurları’, ‘Haciz Mağdurları’, ‘Banka Mağdurları’ adları ile sanal alemde örgütlenen bir çok borçlu, yasanın yürürlüğe girmesinin ardından, haciz işlemlerinde yaşananları üyeleriyle paylaştı. Mağdurların oluşturduğu sitelerde yer alan bilgilere göre, yasanın ilk günü olan 6 Temmuz’da haciz memurları evlerde sadece çift eşya aradı. Eğer, bir evde iki televizyon varsa bunun sadece birisi haczedildi. Evde bulunan tek eşyalarda ise haciz işlemi uygulanmadı. Yine işyerlerindeki haciz işlemleri ise yasada yer alan ‘Meslek ve işleri aksatacak makinelere haciz uygulanamaz’ hükmüne takıldı.

MEMUR ODALARI GEZDİ BİRŞEY ALMADAN ÇIKTI

3’üncü Yargı Paketi’nin yasalaşmasıyla birlikte, borç yüzünden eve haciz gelmesi ve ev eşyalarının haczedilmesi artık tarihe karıştı. Vatandaşlar için drama dönüşen ev eşyalarını haczetme olayına son verecek uygulama 6 Temmuz’da başladı. Buna göre icra memurları artık evlerden TV, koltuk, buzdolabı alamıyor. Eğer bu eşyaların herhangi birinden iki tane varsa birini haczedebiliyor. 6 Temmuz’da başlayan uygulamanın ilk gününde yaşananlar şöyle:

-E.Ş: “35 senelik icra takipçisiyim. Dün haciz günümüzdü. Borçlu kapıyı açtı. Durumu anlattık. Borçlu ‘buyurun’ dedi. Memur odaları gezdi. Çift eşya aradı, bulamadı. Borçluya, borcunu ne zaman ödeyeceksin, dedik. ‘Durumum yok’ dedi. Evden bir şey almadan çıktık.”

-M.T: “Müjde yasa yürürlüğe girmiş. Dün haciz için geldiler. Evde, çift eşya, antika eşya ve altın mücevher aradılar. Bir şey olmadığı için, tutanak tutup ayrıldılar.”

-K.S: “İş amacıyla kullandığım aracı, bir yıldır depoda saklıyordum. Avukat yasanın yürüğe girdiğini haber verdi. Aracımı, tekrar trafiğe çıkardım.”

Kaynak

143 Yorum - Senin Görüşün Nedir?

  1. #1 kan emici yarasalar
    -
    mami trabzon.
    -
    02-08-2012 17:34:47 +62

    Olan avukatlara oldu.issiz gucsuz kaldi garibanlar.yakinda milleti emdikleri paralarida biter kendileri ayni daha onceden evlerini soyduklari insanlara donerler. Cok ii oldu avukatlara cokk..ceza avukatligida yapamaz bunlar.milletin kanini emerek gecindikleri icin firsat olmadi kucuk yazili kitaplari okumaya.

  2. #2 Allah razi olsun başbakanımızdan
    -
    Abdullah
    -
    05-10-2012 21:15:27 +61

    Yasanın çıkmış olduguna şahsen sevindim bir borçlu olarak tamam borçlu olabiliriz ama eşyalarımızı almakla borcumuz bitse sorun değil zaten aldiklari eşyaları depoya atip çürümeye bırakıyorlar zaten satilmıyoki yazik orda çürüyen eşyalara milli servet ya

  3. #3 Felaket bir depresyona girdim.
    -
    Deniz
    -
    11-10-2012 21:12:59 +31

    Başıma bir takım olaylar geldi .işsiz ve parasız kaldım. Kredi borçlarım birikti. Aylarca iş aradım bulamadım. Bankalar ardı arkası gelmeden hergün aradı. Moral bozcu bir ses tonuyla ve gayet egosal bir baskıyla yıpratıcı bir metotla durmadan aradılar. Sonunda bugün bir tebligat haberi geldi. Bu haber beni yeni bir dünyaya kavuşturdu. Ben borçtan kaçmıyorum ama o kadar çaresizim ki. Üç çocuğumla yaşıyorum. Üçü de acı acı yüzüme bakıyordu. Aylarca gecem gündüzüme karıştı. Kaçsam kaçamazdım .çocuklarım okuyorlar, intihr edemezdim gene çocuklarımın benden başka kimsesi yok. Gittikçe battığım bir kuyu ve uçurumun içersinde debelenmekten başka hiçbişey yapamadım. Yarın gidip mal beyanatı vereceğim. Evimde kullandığım eşyalarım birer tane. iÇİM KAN AĞLIYOR AMA YAPABİLDİĞİM BİŞEY YOK.

  4. #4 denize sesleniyorum
    -
    ferhat kansu
    -
    12-10-2012 11:00:34 +36

    Deniz kardeşim bende sendeki sorunun çok çok fazlası var.Ben DUA ALLAHa birde psikiatri doktoruna gittim.ilaçlar kullanıyorum.DUA ve ilaçlar beni tutuyor.Zaman geçmeye mahkum sabredersende saniyelerini saydığın zamanın bile çok çabuk geçtiğini geçmişe bakınca anlarsın.ALLAH bizim gibi borç altında kalmışların yardımcısı olsun.

  5. #5 dua
    -
    erdoğan genç
    -
    12-10-2012 14:51:42 +26

    Deniz ve Ferhat Kansu arkadaşlar. Allah yardımcınız olsun. Bende borç batağında olan bir insanım evliyim 2 çocuğum var. nereye gitsem aklıma borçlar geliyor. Allah yardımcımız olsun

  6. #6 haciz
    -
    metin
    -
    19-10-2012 12:31:10 +38

    arkadaşlar eskiden avukatlar bizlere baskı yaparak para almaya calsıyorlardı eve geliriz eşyanı kaldırırız diye benimde bir kaç avukata borcum var ve bu yasa cıktından sonra avukatlar beni aradı dedigim tek kelime su suan param yok olunca ödeyecem siz bana hesap numaranızı atın ben size ufak ufak ödeme yaparım tmm bekliyoruz diyip telefonu kapattı dahada aramadı sizlerden ricam evlerinize hacizede gelseler birsey alamıyorlar sakın ve sakın avukatı eve sokmayın kapıda beklesin icra memurlarıda kendilerini riske atmamak için birsey yapmıyorlar gayet sakın olun siz karlı cıkıcaksınız artık avukatların devri bitti vatandaş rahat bir nefes alarak borcunu ödemeye calısacak herkesin allah yardımcısı olsun

  7. #7 artık çarelı
    -
    çaresiz
    -
    23-10-2012 22:46:55 +13

    evet sevgılı arkadaslarf bugun avukata 400 mılyon para yatırmam gerekıyordu borcumun sonuydu eve yatıramayacamı soyledım bana sesını yukseltınce agzıma gelenı soyledım avukata daha sonra tekrar aradım telefonu acmadı sonra mesaj geldı evınıze ıcra gelecektır dıye sızce napmalıyım evımde cıft esya yok bı leptomum var 2 de akvaryum leptomumu alırlar mı?

  8. #8 icra maduru
    -
    erhan
    -
    07-11-2012 16:20:47 +11

    benimde hem bankaya hem normal borcum var iki senedir ödüyemiyorum market devren aldım battı icra gelip gidiyo daha önce icra geldi eşyaları aldı gitti ve nu avukatta tefeciden gelmişti şimdi ewde bir tane tv var avukat geldiğinde onu alabilme yetkisi varmı polis zoruyla gelcez diyolar saygılar

  9. #9 İcra Bekleyen adam
    -
    Mağdur
    -
    08-11-2012 23:36:49 +13

    Merhaba,eve icra dairesinden kağıt geldi 10 gün içinde ödeyin diye,icra gelse evden bişey alabilirmi,İcra memurları çift eşyaları almayacaz,diye uyarıyormu,lütfen çok acil cevap verebilirmisiniz.

  10. #10 borç
    -
    esma
    -
    12-11-2012 19:04:41 +17

    Ben mobılya aldıstım fakat ıssız kaldıgım ıcın odeyemedım avukat aradı ve eeve hacze gelıceklerını soyledı sole bır durum var ıkamet adresım annemın koydekı evı ama ben baska bır adreste yasıyorum ve her ıkı evdede esya var aynılarından hemen hemen annemın evındekı esyalara el koyabılırlermı avukat bole bır durumda neler yapabılır ben kırada oturuyorum borcta yaklasık 9 bın tl acıl cvp verın lutfen yardımcı oln bana

  11. #11 kredi borcu
    -
    seda
    -
    14-11-2012 03:43:03 +15

    denizbanktan 10 bin tl kredi çekmiştim 1 yılı geçkin süredir işsizim ve kredi çekerken annem bana kefil oldu bugün e devlette girmiştim 12/11/2012 tarihinde 1.icra dairesinden bana banka dava açmış benim evim kira evimden hangi eşyaları alırlar yeni yasa kesinleştimi tam olarak güvenemiyorum hayatımda ilk kez icralık oldum lütfen bana yardımcı olun yol gösterin gidişat neyi gösterir gerçekten çok zor durumdayım artı eşyaları almazsa hapis cezası alırmıyım acil cvp lütfen

  12. #12 avukatlar
    -
    Vedat
    -
    19-11-2012 17:33:32 +2

    Avukatlık gerekli bi meslek illaki olmazsa olmazlardan biri fakat icra avukatlığı kadar adi bi meslek varmıdır bilemiyorum.Amaçları hukukla alakalı hiçbirşey içermeyen kendilerini sadece para kazanmaya adamış ve yaptıkları işi hukuk savunuculuğu olarak gören adi insanlar topluluğu demekten başka bişey gelmiyo içimden. turkhukuksitesi.com/showthread.php?t=39401&page=3 internetteki forumlarının linkinden bakabilirsiniz.Yazdıkları yorumlarda ne demek istediğimi anlayacaksınız.Örnek1:İcra avukatlığı artık eskisi kadar kazandırmayacak yeni bi iş bulalım.
    Örnek2:Ne olacak biz Avukatların Sonu
    En iyisi mesleği Bırakmak
    Elimizdeki İcra dosyaları ne olacak
    Örnek3:Kanun ne zmn yürürlüğe girecek ? Bu durumdan hiç haberim yoktu. Peki önceden yapılan muhafazaların durumu ne olacak? Borçlunun evine hacze gidip eli boş mu döneceğiz? Neler haczedilebilinir ?

  13. #13 icramatk
    -
    muhamme
    -
    02-12-2012 11:45:13 +20

    [i]başbakanımız recep taip erdogandan allah razı olsun[/i]

  14. #14 ohh rahat nefes ama neler çektim.
    -
    mustafa tekiner
    -
    09-12-2012 21:55:24 +6

    BENİMDE BORCUM VARDI Bİ ARKADAŞIMIMIN OĞLUNUN DÜĞÜNÜ İÇİN KEFİL OLMUŞTUM ÖDEMEDİLER BORÇ 30000 TL OLMUŞ EVİMİ YURDUMU TERKETTİM KORKUMDAN EŞİM KIZIM ÜZÜNTÜDEN KAHROLDU..8.000 LİRALIK BORÇ NASIL OTUZBİNLİRA OLDU ANLAMADIM.EŞYELARI ALIP YOK PAHASINA SATIYORLAR 5000 LİRALIK EŞYAYA 1000 LİRA DİYORLAR.BORÇ HALA BORÇ..BAŞBAKAN R.TAYYİP ERDOĞAN HALK ÇOCUĞU ALLAH RAZI OLSUN İSTER SEVİN İSTER SEVMEYİN.BU GARİBANA KIYAK.HAA ALACAKLILAR MAĞDUR OLUYOR TAMAM AMA EŞYA İLE BORÇMU ÖDENİR.ZATEN REZİL ETMEK İÇİN YAPIYORLARDI.

  15. #15 NE ALAKASI VAR FETULLAHLA.
    -
    mustafa tekiner
    -
    09-12-2012 22:04:36 +1

    ARKADAŞ NE ALAKA FETULLAH GÜLENLE..YUKARDA Bİ ARKADAŞ FETULLAH ÇILARA SATAŞMIŞ.FETULLAH DÜŞMANI OLMAK MODA ANASINI SATIIM GÖKTEN TAŞ DÜŞSE FETULLAH..BEN AKP Lİ, DEĞİLİM NAMAZ FALAN DA KILAN Bİ TİP DEĞİLİM..BEN İNSAN SARRAFIYIM FETULLAH GÜLEN GELMİŞ GİDİYOR KAÇ YAŞINDA Bİ ADAM.ERZURUMDAKİ KÖYÜNE DÖNMEKTEN BAŞKADA BİR AMACI YOK.AĞLAYA AĞLAYA YAŞIYOR ALLAHTAN KORKUN YA.

  16. #16 çok sükür yaw
    -
    simo
    -
    10-12-2012 23:40:22 +9

    kimse tabiki olayın son nokktaya gelmesini istemez maalesef bende icralik oldum yasanın çikmasına sevindim allah çikaranlardan razı olsun

  17. #17 cevap yazın
    -
    erdal
    -
    11-12-2012 21:21:07 +4

    arkadaşlar bende borçluyum,evimde bilgisayarımı alırmı bu kan emiciler

  18. #18 cok şükur
    -
    naci çelebi
    -
    12-12-2012 11:39:53 +7

    içra işlemleri kalktı ama tlf sureklı benı rahazsız edıyorlar evinde eşyalara hacız yapacagız dıyorr içra mudurluklerı ev eşyalarına haciz yapılıyor

  19. #19 cok şükur
    -
    naci çelebi
    -
    12-12-2012 11:40:59 +3

    [quote name="naci çelebi"]içra işlemleri kalktı ama tlf sureklı benı rahazsız edıyorlar evinde eşyalara hacız yapacagız dıyorr içra mudurluklerı ev eşyalarına haciz yapılıyor içra müdürü ev eşyaları almaya yetkımız var nasıl kanuna uymuyorlar

  20. #20 beni duyun
    -
    mehmet
    -
    12-12-2012 20:32:03 +4

    arkadaşlar bende icra mağduruyum üzerime kayıtlı arabama haciz yapıla biliyomu arabaya el koyarlar mı aca bilen varsa cvp bekliom

  21. #21 kabuslar bitti
    -
    mustafa
    -
    12-12-2012 20:41:58 +13

    salamlar bende maddi borç batağına düşen biriyim avukatlar arıyor korkmayın alacakl ıborçludan sadece alacağını alır.oda varsa alır yoksa hava alır haciz meselesine gelince benim hakkımda 20 den fazla icra davası acıldı 5 yıl içinde. tek bir defa haciz geldi bi işlem yapamadılar ve bundan sonrada yapamazlar hapis olayına gelince eğerki haciz memuru avukatla evinize gelirse borcun ödenmesi için sizi korkutmak için hapse girersiniz diye sizi yanılta bilir inanmayın yalan söylüyor ama şu varki bu işi tatlıya bağlayalım taksitlendirelim diyerek icra memurunun yanında borcu taksitlendirmek için size taahütte bulunun diyerek sözleşme imzalatırsa varsayalımki taksitleri ödeyemezseniz o zaman 90 gün hapis yatarsınız ve geri dönüşü yok ama taahüt de bulunmaz iseniz hakkınızda 100 tane de icra davası acılsa sizi kimse hapse attıramaz HİÇ KİMSE BORCUNDAN DOLAYI ÖZGÜRLÜĞÜNDEN ALI KONULAMAZ

  22. #22 kabuslar bitti
    -
    mustafa
    -
    12-12-2012 20:43:48 +15

    ama en iyi çıkar yol borçları ufak ufak ta olsa ödeyip kurtulmak bu dünya da kurtulmak kolay ama birde öbür tarafı var onun için ALLAH borcunu ödeme niyeti olan kullarına ödemeyi nasip etsin SAYGILAR

  23. #23 kabuslar bitti
    -
    mustafa
    -
    12-12-2012 20:53:15 -1

    MEHMET BEY ÜZERİNİZDEKİ ARACA TRAFİK TESCİL BİRİMİNE HACİZ KOYARLAR VE ARACI SATAMAZSINIZ DAHA İLERİDE DE HACZEDERLER ELİNİZDEN GİDER HEMDE YOK PAHASINA BENİM 89 BİNLİRALIK ARACIM 30 BİNE GİTTİ SİZDE BİR AN ÖNCE NE GEREKİYORSA YAPIN ARACI SATIP BORCUNUZU ÖDEYİN DAHA KARLI OLURSUNUZ SAYGILAR

  24. #24 NEFES GELDİ
    -
    DEMİR
    -
    13-12-2012 23:42:38 +6

    ARKADAŞLAR benimde borcum var evet ev eşyalarına normalde haciz kalktı ancak taciz amaçlı gelirler ve aynı eşyadan iki adet varsa alırlar ayrıca altın nakit para degerli süs eşyası tablo antika ve benzeri şeyleri alabiliyorlar ve birde bazen icra memurunun insiyatifi olarak bulaşık makinası temel ihtiyaç saymaz alır çamaşır makinası elde yıkasın gereklilik degil diyip alabilir bu gibi şeyleri itiraz ederek dava açabilirsiniz sanırım geri iade ediyorlarmış onun dışında birşey evden alamıyorlar ancak üzerinize ev araba tapu daire gibi gayrimenkul varsa haciz olunuyor birde yukarıda bir arkadaş belirtmiş sakın taksitlendirme yapıp taahüt imzalamayın işte o zaman ödeyemesseniz taksiti size ceza davası açılıyor 90 gün para cezasına cevrilmeyen affı olmayan ceza alırsınız kesinlikle taahüt imzalamayın taksit yaptırmayın avkatlar sürekli mesaj gönderir taciz eder şunu yapcaz bunu yapcaz polisle gelcez yok mal beyanında bulunmadınız ceza davası açıcaz yok üst araması yapıcaz hepsi numara blöf

  25. #25 icralık
    -
    mesut
    -
    25-12-2012 13:37:41 +10

    slm arkadaşlar ben tm 8 avukatla uraşmaktayım yok haciz geleceklermiş yok yok hapiz cezasıymış ya arkadaşlar ben hata yaptım borclandım ama bu kişilerde iyice insanı yok etmeye calışıyorlar benim eşyamı aldıktan sonra hapise soktun tan sonra ben bitmişim derim ve elimden geleni ardıma koymam arkadaş insan hata yapar ama insanın kanını bukadarda icemezler

  26. #26 hayat zor
    -
    ömür
    -
    28-12-2012 13:29:29 +3

    slm,bizde aynı durumdayız bu kanunun çıktığı son günmüş sanırım ben evde yokken girmişler evimize 5 parça eşyamı almış araca yüklemişlerken yetiştim ama tabiki hiç bişey yapamadım nerden ne kadarlık bir borç için eşyalarımı götürdüklerini açıklamaya bile tenezzül etmedi zalim memur..ne oldu eşyalarımı götürdü borç ödendimi eşyalarımı attılar depoya hiç bir değeri kalmadı..Giden eşyalarımın zorunlu olanlarını tekrar aile ve çevre desteği ile temin ettik başka borçlarımız daha var :(umarım onlarıda götürmezler tek korkum budur..

  27. #27 madurum
    -
    ekrem kekeç
    -
    08-01-2013 17:41:53 +4

    50 bin tl borcum çalıştığım işyerim battı odüyodum kredilerimi ama işten ayrılınca 2aydır odüyemiyorum iş bulunca ödücem ama gene bişey olurmu hapıs falanya arkadaşlr

  28. #28 icra
    -
    onur
    -
    13-01-2013 18:11:13 +3

    Halk bir gün ayaklnamma yapıcak ben şimdiden diyorum olan avukatlara ve icra memurlarına olcak benden demsi zaten evden eşya almaları çok saçma yazık günah milletin tepesi atar cinayet bile olur daha vicdanlı cwzalr densinler devlette memurlarda avukatlarada bir gün çok büyük ayaklanma çıkıcak

  29. #29 saçma iş
    -
    salih
    -
    14-01-2013 14:50:10 +2

    arkadaş bir akrabamın borcu var kadın felç kanser hastası ayedaş kiracısı bırakmış kaçmış elektiriğide büyük ihtimal kendi borcuda değil. avukatı aradım ayın 25 inde biraz gün verin dedim vere vere 20 gün verdi toplayamadım miktarda küçük değil 2 ay zaman istiyorum ödeyeceğiz diyorum kadın inat ediyor yok simdi öde sanki gelse icra alacak benim evim değil akrabam ama avukatlar çok vicdansızmış. harbiden hiç acımam artık avukatlara. millet dolandırır kaçar gider biz 80 yasında kadının borcunu ödeyeceğiz biraz zaman verin toplayacağım ödeyeceğiz diyoruz. anlayış yok şimdi bu kadının bir emekli maası var evindede azıcık eşyası var ailece yardım ediyoruzda yaşıyor avukat inat ettiği hemen olacak arkadaş bekle işte 2 ay sonra olsun yani ölecekmisin 2 ay sonra alınca

  30. #30 (madur)
    -
    yavuz KABADAYI
    -
    16-01-2013 21:52:39 -3

    arkadaslar babam 2008 de bı kadına carptı ve mahkemeler felan 5 yıl surdu ve mahkemeden 380 kusurlu bı para bedelı geldı odedık babamda fazla ustune dusmedı mahkeme kapandı onun dosya masrafı dıyıp kestırıp attı ve 15 gun once ıcra kagıdı geldı 107.000 TL ve elımız ayagımıza karıstı avukatla gorusmeye gıttık cok yanıltıcı cevaplar verdı buyuk bı ıhtımal karsı tarafın avukatıyla birlik oldular para yemenın pesınde olabiliceğini dedi bazı avukatlar bizde itiraz davası açtık beklıyoruz sonuclanmasını ıcra takıbe gırmıs uzerımıze hıc bırsey yok kırada oturuyoruz evdede olması gereken esyalar var her esyadan bir adet bulunmakta geldikleri zaman evden bişe alırlarmı ve telefona sole bı mesaj geldı (3.icra hukuk mahkemesının 2013 /5 nolu dosyanın kabul (tam kabul) kararı verilmiştir cevap verirseniz cok sevinirim...

  31. #31 kredi borcu
    -
    ceyda
    -
    22-01-2013 18:09:37 +1

    merbaha benimde kredi borcum ve evkura borcum var ödeyemiyorum avukat arayıp duruyor.icraya geliceklermiş.gerçektende evden bişey alamıyolar dimi içim rahat etsin ilk defa böyle bişey başıma gelicek çok endişeliyim.birde yatak odasına girme yetkileri yok diye duydum buda doğrumu bilen varsa söylesin lütfen

  32. #32 umut kaybetmeyin
    -
    utku
    -
    25-01-2013 22:19:54 +3

    selam arkadaşlarım Allah öncelikle kimseyi Borçla parayla pulla sınamasın dicem ama sınanıyoruz malesef ..banka kredileri kredi kartları mobilyacılar avukatlar çok samimi olduğumuz arkadaslar bunların hepsi borç adına alacakları için hergün arıyıp uykularıma griyordu ama anladım ki kafaya takmakla üzülmekle geçmicek ödenmicek bi şekilde çalışarak azda olsa geçde olsa bazı şeyler ödenebilceğine inanıyorum..icra için de öyle tasalanmayın evinize gelen avukatla anlaşma yoluna gidin anlaşamıyorsanız icra gelceğinide biliyorsanız evinizde iki tane aynı olan eşyalar varsa televizyon koltuk perde vs bunları 1 taneye indirmeye bakın Allah herkezin duasını kabul etsin çağresizliğe eda nasip etsin

  33. #33 sayın başbakanımızdan allah razı olsun
    -
    levent kasapoglu
    -
    26-01-2013 09:58:44 +11

    recep tayip erdoganı allah başımızdan eksik etmesen bu evlerden eşya kaldırma ve yarğı paketlerinin çıkması çok güzel oldugelmiş geçmiş tek başkan recep tayyip erdoğan allah razı olsun ondan

  34. #34 vergi borcu
    -
    aslı
    -
    31-01-2013 12:24:47 +2

    vergi ssk bağkur borcum var işyerimi kapattım icra gelirmi

  35. #35 kefilim
    -
    meral
    -
    31-01-2013 15:13:18 +2

    Ben 6-7 sene önce birisine kefil oldum,birinci kefil benim ikinci kefil bir başkası.İkinci kefil borçlu kaçtı ben borcu ödemek zorunda kaldım ama ben ikinci kefilim bu durumda birinci kefil benim bu zararımı karşılayacak diyerek bana dava açmış...yıllardır korkudan kaçak yaşıyorum ,borç sanırım çoktan faiziyle filan 70-80 bin lirayı bulmuş.Adres sorunu yaşamaktan bıktım hep başka adres gösteriyor ve dolayısıyla da sağlık,eğitim gibi konularda ben ve çocuklarım mağdur oluyoruz.İcra ile artık evden eşya alamayacakları gerçekten doğru mu,artık gerçek adresimi nüfusa bildireyim mi?

  36. #36 borctan ıkıncı bı hacız gelrımı
    -
    sinan
    -
    01-02-2013 15:50:41 +11

    bir bankadan haciz geşınce dıger bankalardanda eve hacız ıcın gelırlermı tşk

  37. #37 borctan ıkıncı bı hacız gelrımı
    -
    sinan
    -
    01-02-2013 15:51:59 -3

    benim bir çok bankaya kart ve keredi borcum var butun bankalar ıcın ayrı ayrı hacız eve gelırmı tşk

  38. #38 boşverin gitsin
    -
    bilal
    -
    07-02-2013 12:08:01 +5

    millet anlaşılan hepimizin ortak derdi banka borçları. kart yada kredi. boşverin gitsin üç kuruşluk dünya bu takmayın kafanıza hem varda mı ödemiyoruzki. yok işte olsa öderiz. kimimiz iflas etmiş kimimiz batmış. ee bide şimdi aldığın üç kuruş maaş boğazına yetiyorsa yapacak bişey yok. kafanıza takmayın ALLAH KORUSUN BÜYÜK Bİ HASTALIĞA YAKALANIRSINIZ

  39. #39 borçlular
    -
    adalet
    -
    07-02-2013 23:14:02 -10

    yazıların çoğunu okudum, benim de borcum var ama şu da var, insan ayağını yorganına göre uzatmalı, bilmem kaç icra dosyasından borcu olup da elinde iphone ile gezen insanlarla dolu dışarısı. derdiniz borcunuz sadık bir şekilde ödemek değil, avukatlara hakaret etmek olmuş. Bir gün sizi de birisi çarpar, zar zor biriktirdiğiniz sermayeniz elden giderse o zaman anlarsınız!!!!!!

  40. #40 kan emici bankalr
    -
    mahmut
    -
    10-02-2013 02:08:58 -1

    2006 yılında 10000 tl ile başlyan kredi serüvenii 2013 yılnda 120000 tl ile son buldu ...son teceliii bulma süre zarfında ödenen 170000 tl faiz ve onca yılın ticari kazancın boşa gitmesiii caba ....gün geldii icranın geleceği günü acı ile beklemeye... sonuçta mal varlğım tükendi ama evime gelirlerse neyii götrürler neyi bırakırlar kanun daki açık lık nedeniyle merakla ve gerginlik içerisnde beklemkteiyim.lcd tv bir tane ise laptop bir tane yada evde bir bilgisyar koltuk takımı oturma grubu vrsa miisafir odası takımı alınırmı bu tür sorular kafama takılıyor ...konu hakında bilgisi olan varsa ALLAH rızası içn payalşsın .

  41. #41 bu saatten sonra ancak oğlumun yarrağın alırlar
    -
    ömer
    -
    13-02-2013 17:03:45 +6

    benim lafım öncelikle bankalara.asgari ücretle çalışan birine maaşın 5 10 katı limit vermek ve yetmezmiş gibi başka bankalar kahala limiti yükssek kartlar veriyor.bu da yetmez kredi veriyorlar.
    başka bir bankada hala ayrıca bi kredi veriyor.bu nasıl bir aptallıktır.bu adam nasıl elektik su parası verecek daha mutfak ve günlük ihtiyacıda saymıyorum.
    bu bankalara musthaktır ödememek.bu alenen kan emmektir.ödemeyeceksinn.korkmayın evden sadce ikincisi varsa eşya alabiliyorlar.senet sepette tahatüt etmeyin.olursa öderim deyin.
    benim yok ama abimin borcu var en az sixzin kadar sıkıntılyım evde huzurumuz kaçıyor.bu biraz bizim olduğu kadar.bedavaymış gibi kart ve kredi dağıtan kapitalist zihnin kenelerinin suçudur.
    allah bizleri bunlardan korusun ve kim olursa olsun bu yeni yargı paketini çıkaran insanlardan razı olsun.saygılar.....

  42. #42 hacızle
    -
    naci
    -
    15-02-2013 09:47:34 0

    tesekur ederız basbakanımıza allah razı olsun cok rahat olsum ıcradan sureklı sıkıldım

  43. #43 hacizle tehdit
    -
    derya
    -
    18-02-2013 13:36:50 +5

    bende borçluyum. ayrıca ödemem gereken mebla öyle çokta değil ancak öğranciyim ve ödeyemiyorum. her gün arıyorlar borç için. ve avukatın yanında çalışan sünepe bir kız sanki ona borçluymuşum gibi bana demediğini bırakmıyor. kendisine yeni kanunu bildiğimi, borcumu ödeyeceğimi fakat beklemelerini söylüyorum.önceleri eve kağıt gelecek diye beni korkuttu, kagıdı gönderdi, alamadı.. hapis cezsaı dedi icra dedi.... 7 aydır aklına geldikçe beni arıyor. ancak benim ödeme için hiç bir imkanım yok. ailemin de durumdan haberi yok ve eve haciz gelmesini istemiyorum. evden eşya alıp almaması değil o icracıların kapıma gelmelerini istemiyorum. bununla alakalı ne yapabılırım bılmıyorum. derdimi anlatıyorum imkanım yok ödeme yapamıyorum bekleyin diyorum anlamıyorlar. nasıl engelleyebilirim onları?

  44. #44 icra ile çözüm
    -
    Yunus
    -
    21-02-2013 12:29:08 0

    özel sektörde çalışırken bazı borçlarımı ödemem için özel (şahsa ait) bir bankadan kredi çektim . bu krediyle 1 haftalığına araba kiralayıp uzun yola çıktım . geri dönerken yolda kaza yaptım . arabayı teslim etmeye gittiğimde kabul etmediler ve hasarın ödenmesini istediler . bende para olmadığını söyledim . avukat çağırdılar mütabık bir kararla ödeme günlerini belirledik , bilgisayardan a4 kağıdına şahıs ve kefil olarak imza attık . belirlenen tarihler arasında talep edilen meblayı bulamadıım buna rağmen icrayla karşılaşabilirmiyim . bir bilenden rica ediyorum bana yardımcı olun ..

  45. #45 Eve icra
    -
    Ebru
    -
    22-02-2013 13:40:11 0

    Yenı yasayı anladım pekı koltuklar sonuc olarak takım halınde eve ıcra geldıgı taktırde koltukları alabılıyolar mı bıde bulsasık makınesı camasır makınesı buzdolabı ocak falan bunlara dokunabılınıyo mu ? Cevap verirseniz sevininim

  46. #46 icra
    -
    serok
    -
    23-02-2013 12:17:04 +1

    ŞUKUR YA İCRA KALKTİ ARTİK SEVİNDİM ALLAH BAŞBAKANİMİZDA RAZİ OLSUN

  47. #47 icra
    -
    serok
    -
    23-02-2013 12:18:26 +3

    EVDE 1 VAZLA AYNİ EŞYA VARSA ALA BİLİYORLARMİŞ ORASİ KÖTU İŞTE BİDE O YASA KALKSA ÇOOOOOOK İYİ OLUR

  48. #48 icra
    -
    serok
    -
    23-02-2013 12:19:31 +3

    [quote name="serok"]EVDE 1 VAZLA AYNİ EŞYA VARSA ALA BİLİYORLARMİŞ ORASİ KÖTU İŞTE BİDE O YASA KALKSA ÇOOOOOOK İYİ OLUR

  49. #49 icra
    -
    aslı
    -
    25-02-2013 12:29:34 0

    bende ıcralık oldum malesef bana avukat dıyorkı hayır hacız kararı degısmedı 3 gun ıcınde memurlarla gelıp hacız edıcez esyalarınızı gercekten yapabılırlermı bır bılen yazarsa memnun olurum gercekten hapıs kararı varmı gercekten

  50. #50 taraflı yorum kabul etme.
    -
    zeynep başar
    -
    26-02-2013 21:11:21 +6

    Yorumları yayınlayanlar neden yorumumu yayınladıktan sonra kaldırmışsınız.?Bunu da kaldırın.Sizin anlayışınız bu kadar işte.!

  51. #51 yaziklar olsun
    -
    depresyon
    -
    28-02-2013 11:32:12 +8

    Psikolojik siddete magruz kalioruz siddetin her turlusu cezadir. Hergun sanki isleri gucleri yokmus gibi ariolar. Cebimizde para olsa sizinle bu kadar millet muhatap olmayacak bizlerden aldiginiz fazla paralarla gecinizyosunuz reziller. Dilerim ki rabbim faizi haram kilmis olmasina ragmen travma yasatarak bunlari alanlarin hergun vicdani ile oynasin.. amin...

  52. #52 yaziklar olsun
    -
    depresyon
    -
    28-02-2013 11:35:16 +5

    Dugun uzerindeyim evlenicm nisanda mutluluk bile yasayamiorum . Allah buyuktur arkadaslar umudumuzu kaybetmeylimhersey gececek ve donup baktigimizda gulucez.. bende bu borclari nisanda odedigimde hepsinin suratina tukurucem...

  53. #53 avkatların yüzde sekseni viçdanen rahatlarmı
    -
    arslan
    -
    23-03-2013 17:23:20 +4

    borcumun çogunu ödedigim halde 350 tl borcum kalmıştı kafayı taktı bize bisefer içra memurlarını polisleri alıp eve geldiler babam yeni mefat etmişti o halde eşşaları haczediyorlardı bu avukat görünüşte bürosunda seccadiye baş köşede asılıydı bu böyle yaparsa ne demek istedigimi anlarsınız tabiki borcu olan ödemek zorunda ödiyeçekte. Dogrusuda bu zaman zarfında fırsatcı avukatlara çok çok yazık oldu ALLAH'DAN başbakanımıza ve bu yasayı cıkaranlara uzun uzun ömür vesin...

  54. #54 suç oranı
    -
    av. mağduru
    -
    24-03-2013 08:49:22 0

    ülkemizde o kadar suç işleniyorki okadar işle ilgili mahkemelik olan varki bunlara hangi av. bakıyor hepsi icra kapılarında üstelik kendileri bile gitmiyor hacze yanında asgari ücretle çalışan kendine av. süsü veren çakma av.gidiyor ne koparısa önce kendine sonra müvekkile yazık bu icra av. aç kalırlar aç.

  55. #55 işyeri icra yapılırmı
    -
    özgür kaptan
    -
    24-03-2013 09:09:01 -3

    slm benım bır fırmaya 45000 tl borcum var dukkanımdakı malzemlere ıcra yapabılınırmı lutfen cevap beklıyorum

  56. #56 korkmayın...
    -
    hüseyin
    -
    28-03-2013 13:56:34 +9

    artık evden eşya alma derdi bitti..icra avukatları kendine yeni bir iş bulsun..taahhüd bile vermiş olsanız mahkemede haciz baskısı sonucu alındığını söyleyin hakim beraat kararı veriyor..benim taahhütten bile 2 beraat kararım var..sizi avukatlar sadece tehdit eder ve korkutmaya çalışır.evinize bile gelseler antika yada ziynet eşyası varsa alırlar ancak.bunlarda yoksa bişey alamazlar.kimse korkmasın arkadaşlar .bu avukat denen sülükler yıllardır milletin kanını emmeye çalışıyor.bankaların 1 lirası için bile icra takibi başlatıp avukatlık ücreti almaya çalışanlara ben avukat demeye bile utanıyorum..bunlar avukatlık mesleğinin saygınlığını bile yerlere düşürdüler.o kadar akıllıysalar ceza avukatlığı yapsınlar..saygılar...

  57. #57 eve icra gelmesi hk.
    -
    yıldız bakıcı
    -
    28-03-2013 14:10:11 +9

    slm arkadaşlar, bugün benim evime de icra memuru ve avukat geldi.Evde eşim vardı şansıma, açmış kapıyı buyur etmiş ve eşya tespiti yapılmış.Önce avukat girmesin demiş ama icra memuru sorun yok izin verin lütfen demiş.Yazmış memur evde haciz edilecek eşya yoktur diye çünkü her eşyadan sadece 1 adet var evimde. Sonra avukat ödeyebilecek durumunuz yok galiba demiş eşimde olsa öderdim ama şu anda ödeyemem demiş.Avukat ve memur son derece kibar bir şekilde evden ayrılmışlar. Avukat çıkarken kartını vermiş eşime. Yani diyeceğim o ki bırakın gelsinler yazsınlar korkmayın hatta geçen bir başka bankanın avukatı 1 saate geliyoruz diye aradı, tamam buyrun gelindedim ama ne gelen var ne giden Allah hepimizin yardımcısı olsun.

  58. #58 özgür kaptana cevap
    -
    hüseyin
    -
    28-03-2013 14:38:30 +2

    borçlunun mesleğini sürdürmesi için gerekli malzeme ve takımları alamazlar..ama sen tedbir olarak malzemeleri ne olur ne olmaz diye bir yere taşı az bişey bırak..takımlar için korkmana gerek yok.. zaten avukatlar sadece korkuturlar.bu yasadan sonra ellerinden fazla bişeyde gelmiyor zaten...yazık oldu avukatlara valla...

  59. #59 ayvayi yemisiz
    -
    bora
    -
    29-03-2013 02:14:00 +2

    Evet arkadaslar bizlerdede.suc var kart gonderiyorlar almam .demiyoruz .cunku bize .cazip geliyor
    2 sene once.750.tl,lk kartim vardi.ama cahiliz.odeyemedik.avukatlik olduk.yanina gittim salak gibi takside baglattim.ama borc 1800.olmustu tabi yine odeyemedik.aradan 8 ay gecti.kimlik kontrol vardi.inanirmisiniz sorgusuz suhalsiz.bayram pasanin yolunu tutuk.ilk gun cok agladim esim .cocugum.yanimda yoktu 3ay almistim'2 gun sonra para odendi .hemen ciktim.serefsizler..ama akillanmadik simdi 2 karttan yine .avukatliyim.ama acemi zamanim gecti.simdi avukat biziz,avukatlarla sozlesme yapmayin yeter.hic birse olmaz.allah yardimcimiz olsun

  60. #60 borçlu
    -
    kimliksiz
    -
    31-03-2013 21:02:51 +3

    kredi kartlarını taksitlendirme yasası eski CumhurBaşkanı A.N. SEZER tarafından 1 aylığına çıkartıldı ve ben 7 aydır ödeme yapamadığım halde banka beni icralık yapmadı nezamanki 1 aylık süre bitti banka faiz üstüne faiz bindirmek suretiyle beni icraya verdi sonrasında ikametgahsız yaşadım sonrasında isimsiz yaşadım takip eden 3.cü yılda bu borçlar yüzünden eşim beni boşadı kızım ise sende babamısın diyerek haberim olmadan evlendi gitti oğlum ise annesinin peşinden yurt dışına gitti yıllardır ne yüzlerini gördüm ne seslerini duydum annem ve akrabalarım telefon numaramı adresimi bilmiyorlar bir kenarda ölsem kimsesizler mezarına atılırım sigortalı bir işim olmadı sayım memurlarına bile denk gelmedim

  61. #61 borçlu
    -
    kimliksiz
    -
    31-03-2013 21:03:59 0

    bu yasa çıktıktan sonra ilk defa bir devlet dairesine gittim işim düştü aldığım yanıt ise SENDE KİMSİN YAŞAMIYORSUN BÖYLE BİRİ YOK denildi artık bu saatten sonrada çalışıp çabalayıp bu borcu ödemeye gücüm kalmadı en sonunda ilgili bankanın önüne gidip borcumu canımla ödeyeceğim hayatımın tamamının çöpe atılmasına sebep ise 2002 yılındaki 1175 TL lik borcumun 2003 yılında 12000 TL olması ve takip eden yıllarda aldığım duyumlara göre 40000 TL ye ulaştı söyleyecek söz yok yasa çıktı rahatladımmı ? hayır borcum yine borç ama bu uğurda ömrüm gitti.

  62. #62 yanlış düşünce
    -
    kimliksiz
    -
    03-04-2013 15:53:48 -2

    BİR İNSAN ŞAYET ÇALIŞIYORSA ALDIĞI MAAŞ ORTADAYKEN VE EK BİR GELİRİ YOKKEN NEDEN KAZANDIĞI PARANIN DEĞERİNİ BİLMEDEN ALIŞVERİŞ YAPAR.BUNU ÖNCE SORGULAYIN BURADAKİ İNSANLARA DA SONRA KAHIR EDİN.

  63. #63 alacaklı
    -
    abdullah
    -
    10-04-2013 22:26:18 -2

    Borçlu arkadaşlar ne güzel mutlu olmuşlar ama birde alacaklılar tarafından baksalar. Mobilya aldım işsiz kaldım odeyemedim deniyor o mobilyacıya yazık olmuyormu o mobilyayı agaçtanmı topluyoki oda aldıgı yere senet sepet verip borçlanıyor ve ödemekte sıkıntı yaşıyor ticareten itibarsızlasıp batıyor bu ne olacak

  64. #64 Tazminat davası
    -
    Derbeder
    -
    11-04-2013 12:09:11 0

    Bende 23 yıldır çalışmakta olduğum iş yerini Mahkemeye verdim yaklaşık 10 yıldır dava sürüyor Patron eski bir Milletvekili olduğu için ben davayı kazanıyorum Ankarada Yargıtayda davam ne Hikmetse sebepsiz yere bozuluyor Hatır bozması olduğu muhakkak Bu Bozma 2 Defa oldu Şuan Yargıtay da posta kısmında Bu seferde neden bozuldu öğrenemedim ama birilerinin el attığına adım gibi eminim Bakalım Durum Ne olacak ben bir emekliyim herhangibir gayrimenkulümde yok kuru maaşımdan başka adam büyük iş adamı buna yakışıyormu peki kendi emektarını bu kadar acı çektirmeye neyse ki yasalar garibandan yana birde avukatların bazısı ben çok iyi biliyorum Yargıtay tetkik hakimleriyle kol kola bu adaleti peki nasıl sağlıyacaksınız sorarım ...teşekkür ederim saygılarımla...

  65. #65 avukatın gözdağı aracı haciz
    -
    isimsiz
    -
    11-04-2013 18:19:24 +7

    arkadaşlar tamamen banka avukatlarının silahı bu haciz lafı.sadece en fazla eve gelip mal sayımı yapabiliyorlar. bi öğretmen arkadaşımı günde en az 3-4 kez arıyorlar açmayınca ısrarla arıyorlar mesaj dahi atıyorlar adama resmen psikolojik taciz.en son geçen hafta bugün ödeme yap yoksa yarın hacze geliyoruz demişler.ertesi gün ise tekrar arıyorlar ve ne zaman yatırabilirsin bize gün ver diyorlar yani haciz kelimesi sadece o anlık gözdağı kolay kolay gelemiyorlar gelseler de evden mal çıkaramıyorlar her eşyadan çifter çifter olmalı ki biri lükse girsin.ama arkadaşımın üstünde kurdukları psikolojik baskı hacizden beter.geçen yıl öğrencimizin babası bu yüzden intihar etti.haciz yaptırımı yoksa neden bu lafı kullanıp insanları ölüme kadar sürüklerler anlayamadım.bir intihara sebep olmanın bedelini kendiler hacizle bile ödeyemeyecekler haberleri yok.

  66. #66 Sadece ben ddegilmisim
    -
    Tolga
    -
    20-04-2013 01:50:02 0

    A[b]Arkadaslar yaklasik 5yildir kredi karti kullaniyorum son 1 yıldır avrupadaki iddaa bahis sitelerinden kredi kartı ile oynamaya basladim zaman icinde bankalardan her onume gelene kart talep ettim ilginctir.asgari ucretle calisan bana 15 bin toplamda 9 bankaya ait kart geldi şu an hepsi dolu 1 kurus yok sanirim 30 gun sonrada bomba patlar icra islemleri baslar..şimdi ben napmaliyim bu borclari odemem zor bir yerden toplu para gelecekte v.s evime icra gelirmi şimdi ev esyalarinin bazilarini bir yeremi saklasam kötü bir kılım bir tv yani degersiz esyami koysam...bu boku yedik napmam lazim...[/b]

  67. #67 Tacnad
    -
    Caner
    -
    20-04-2013 10:30:40 -5

    Peki o hakkini yediginiz insanlara alacagini odemediginiz insanlara ne cevap vereceksiniz..zebaniler icra memurlarindan daha korkunc...

  68. #68 acele cevap
    -
    selçuk
    -
    10-05-2013 01:44:14 +2

    benim kendi işyerim var işyerime hacz gelirmi yoksa sadece evemi geliyorlar

  69. #69 ali
    -
    borçlu
    -
    15-05-2013 11:42:48 +1

    arkadaşlar bugün eve hacze gelecekler ne yapayım avukatı içeri almıcam ve evkurcudan aldığım koltuk kanepe yani oturma gurubu var alırlarmı 2. olarak 63. yorumu yapan arkadaşımıza sesleniyom bizim asgari ücretlinin insangibi yaşamaya hakkı yokmu

  70. #70 teb
    -
    yusuf
    -
    16-05-2013 11:05:44 0

    Merhabalar arkadaşımın kredisine kefil olmustum. Arkadasim ayni bankadan tekrar kredi cekip o krediyi de kapatti fakat yeni cektigi krediyi odeyemedi ve kefil diye beni aradilar. Benim anlamadigim onceki kredi kapandigi icin bnm kefilligimin kalkmis olmasi gerekmezmi. Eve icra kagidi geldi parayi peşin olarak istiyorlar dedik pesin olarak odeme imkani yok. Taksit yapin odeyelim hayir diyorlar.. aksi takdirde hacze gelecegiz diyorlar.NNedense hep bni arayip duruyorlar bana ait motosikletim var ona haciz uygulayabilir diye tahmin ediyrm ve adima kayitli dairede var. Bn öncelikle ben su bankadan arkadasima soyleyecegim cektigi kredinin belgelerini istesin. Cunku ikinci kredi icin kefil olmadim. Bu konuda dava acma gibi bi hakkim varmi nasil bi yol izlemeliyim

  71. #71 Doğru mu ?
    -
    Kadir
    -
    23-05-2013 17:17:11 +1

    Merhaba arkadaşlar. Turkcell'den faturalı hat almıştım. Hattımı kapattırdım fakat son faturamı ödeyemedim. 7 ay geçti üstünden avukata gitti. 270 tl olmuş 540 tl. Avukat bu gün ödemessen işlem başlatırım yarın hacize gelirler diyor. Haciz kalktı mı kalkmadı mı anlayamadım. Eve gelirlerse sadece sayım mı yaparlar eşya götürürler mi ? yardımcı olursanız cok sevinirim.

  72. #72 ana borcum 40.50u
    -
    tozingen
    -
    26-05-2013 02:24:41 0

    [b]onyil sonra borclar dusuyormus dogrumu

  73. #73 bir kişiye iki kez aynı yerden icra gelirmi
    -
    ünal
    -
    03-06-2013 13:47:25 0

    selam arkadaşlar benim bi sorunum var bundan 5 veye 6 yıl önce icra geldi tv-çamaşır makinası buzdalabı aldılar şimdi yine arayıp şukadar borcun var icra yapacaz diyorlarbunu yapabilirlermi?

  74. #74 borcunuzu ödeyin bu duruma düşmeyin
    -
    kırıkkale
    -
    08-06-2013 14:37:08 -4

    [quote name="mami trabzon."]Olan avukatlara oldu.issiz gucsuz kaldi garibanlar.yakinda milleti emdikleri paralarida biter kendileri ayni daha onceden evlerini soyduklari insanlara donerler. Cok ii oldu avukatlara cokk..ceza avukatligida yapamaz bunlar.milletin kanini emerek gecindikleri icin firsat olmadi kucuk yazili kitaplari okumaya.[/quote]
    borçlu olduğunuz için bu kadar nefret kusuyorsunuz. borcunuzu ödeyin bu durumlara düşmeyin. herkes işini yapmak zorunda

  75. #75 bankalara borcum çok
    -
    cihan
    -
    10-06-2013 12:24:57 -1

    ben bursadan cüneyt 2008 de şirketim iflas etti bankala borcum eşe dosta borcum 2013 yılında daha çok var artık borçlular okadar çok sıkıştırdılarki bursadan kaçtım eşim boşanma davası açtı bu ayın 26 sında davamız var nekadar çalışsam olmuyor işe giriyorum maaşa haciz geliyor işime son veriliyor yaşamaktan bıktım artık eger 2 tane yavrum olmasa tek yaşam kaynagım onlar ama olmuyo bu gibi durumlarda destek olan bir yer varmı işyeri açmaya kredi gibi bilen arkadaşlar varsa yardımcı olabilirlermi

  76. #76 biçare
    -
    ahmet
    -
    29-06-2013 14:57:32 +3

    arkadaşlar çok zor durumdyım iflas ettimçokborcum var aklım gidecek bna biri yarım tin ne olur

  77. #77 acil cevap
    -
    ahmet
    -
    13-07-2013 15:27:28 +1

    arkadaslar gecenlerde evime icra geldi evde kardesşimin laptopu ve koşu bandı vardı bunları alacağız dedi bizde faturalarını gösterdik bana ait değil dedim olsun farketmez dedi icra memuru biz alırız daha sonra dava ihtifak davası açarsınız geri alırsınız dedi bende böyle saçmalık olmaz dedim vermedim acaba böyle bir şey varmı

  78. #78 düşünçüm
    -
    durmuş ankara
    -
    14-07-2013 15:57:24 +1

    tokatçılar artık nüfüsa ev adresi ikametgah yaptırırlar.

  79. #79 olruna bırakacam
    -
    bursalı
    -
    18-07-2013 00:56:21 +4

    arkadaşlar bütün yorumları tek tek okudum hem rahatladım hem üzüldüm bende sizler gibi olmak üzereyim bu ay kerdi ve kredi kartı borçlarım patlamaya başlayacak toplam 25000 tl borcum var bankalara işim yok ev kira başıma gelecekleri tahmin edebiliyorum üzüntüm temiz olan sicilim malesef kirlenecek allah yar ve yardımcımız olsun

  80. #80 ev 3 kişiye ait
    -
    paramparca
    -
    20-07-2013 13:54:35 -1

    avukat aradı ve o bölgede 3 eve hacze geleceğiz dedi ve biri sizinki dedi. ödeyemiyorum borcumuda. ama evin tapusu ilk andan itibaren 3 hisseli ve hali hazırda 2 hissecisi yani bi ben biride diğeri ikamet ediyoruz . hisseciler kardeşlerim. şimdi bu evde 2 tv var ve diğer kardeşim benim dese bişey yapamıyorlarmı yeni kanuna göre

  81. #81 neyapmam gerekir
    -
    besparasiz kaldim
    -
    30-07-2013 14:59:42 0

    Slm mrb arkadaslar benim banka kartim vardi sten ayrilinca odeymedim ve icralik oldum sonra biyrdrn para buldum ve odedim simdi o kartin yine borcu cikti avukat dun yine aradi icra mudurlugune vericen dedi ama evde brnim ustume hic birsey yok yine de bisr yapabilirletmi evdeki hersey yokbyinr ne yapmam lazim

  82. #82 Klima hacize giriyormu, kimse bahsetmemiş...
    -
    Koray
    -
    19-08-2013 02:19:16 -1

    [b]Merhabalar, tüm yorumları okudum fakat kimse klima haciz ediliyor mu bahsetmemiş.[/b] Bilgisi olan birisi varsa lütfen yazsın. Evden bişey alamamalarına sevindi, çıkan kanunudu okudum ayrıntılı olarak, evimde çift eşya yok hatta çok az eşya var sadelikten yana olduğum için. bilgisayar gider sanırım onu anladım, fakat lcd televizyonum var mesela 4 senelik yeni değil o gidermi? Birde bulaşık ve çamaşır makinası haciz içine giriyormu?
    [b]Benim için önemli olan şu an KLİMA... Hacizde gidermi ne olur bilgii.....[/b]

  83. #83 eve haciz gelirse ne alır.
    -
    kerem
    -
    01-09-2013 14:49:51 +4

    arkadaşlar benim babam 4.5 sene önce 5.6 tane kredi kartına yüklenmiş yaptığı iş ama karşılamadı 4. senedir ödedi ama sadece faiz ödüyr ana paryayı ödeiyemyor artık öle durma geldik ki ödeyecek durum yok babam da ödemedi 2 aydır fln büyük ihtimal eve haciz gelcek .. evde 2 tane yatak var ablamın ve benim onun 1 isini alırmı ve 2 tane küçük 2 tane büyük koltuk var onalrı alırlarmı he bide 2 tane tahtadan çalışma masası var onlarında 1 sini alırmı. tşk..

  84. #84 Ödemeyeceğim demiyorum ki!
    -
    borçlu
    -
    03-09-2013 16:11:34 +1

    Ben işlerim yolunda iken her kartımda 5 bin lira limit vardı, 15 bin tl kredi çektim işler kötüye gitti iflas ettim eşyalara kadar tek tek satmam gerekti. sıfıra inip yeniden hayat kuran bir insan için kalkıp 2 bin lira vermekte imkansız gelir 1 lirada. bankalar avukat yoluna gitmeden önce yapılandırmayı tercih etseler. örnek olarak 15 bin kredi borcu 5 binde kredi kartı diyelim tek bankada birleşir borç belirlenen tarihte ödemeler yapılır böldükleri taksitleri isterler ise yeniden kredi çekmiş gibi faiz lendir sinler. ama kalkıp ta fırsat şans, zaman tanımadan borç öde dediklerinde bu zaten hayata yeniden tutunmaya çalışan bir insan için zor. borç boynumuzun borcu, o parayı bana iyi niyet gösterip vermişler ise benim hayatımı düzene koyup öncelikli olarak onu ödemek boynumun borcu.

  85. #85 kredi
    -
    çok sıkıldım
    -
    09-09-2013 01:05:11 0

    merhaba arkadaşlar bende ilkdefa kredı kullandım bankadan 10000 tl çektim ayda 500 ödüyordum 6 ay sorunsuz öduyordum işten çıkarıldım 3 aydır ödüyemiyorum benide avukat aradı gelin görüşelim dedi 3 gune kadar ıcra gelecek dedi evinize acaba uzun vade ödeme planı yaparmı avukatlar

  86. #86 zor
    -
    zor
    -
    18-09-2013 20:59:38 -1

    Eve icra kalkdimi

  87. #87 kıredı kartı kıredı ve icra
    -
    kerim kartal
    -
    24-09-2013 23:23:06 +3

    iki yıldır işsısım ve bankalara obınlıra lıra borcum var ama millet sunu bılmıyor evet kanun cıkması guzel ama bunun yanında bankalara verılen bır kanun tasarısı olan tahattüt vermesını avukat eve gelır evde cıft esya arar ve bulamaz veya bulur farketmez ve sana sunu der tahattut yapacaksın ve borcunu taksıtlendırelım ve bunu ödemezsen 3ay hapıs yatarsın dıyorlar pekı buna ne dıyorsunuz bence evdekı esyayı alsa ne almasa ne işin ucunda hapıs var odaha kötu deyılmı soruyorum sıze

  88. #88 ( Merhaba Arkadaşlar )
    -
    Kenan
    -
    25-09-2013 00:07:50 +2

    hepimiz aynı dertle gidiyoruz benimde 6 Bankaya Borcum var Tabi Ödeyemiyorum 3 Bankada İcraya Koymuş Tabi Gittim İcra Dairesine Mal Beyanında Bulundum 250 TL Her Ay Ödeyeceğim Gibi Bende Korkuyorum Eve Haciz Gelecek Diye Tabi Bi Taraftan Gelirmi Gelmezmi Diye Merak Ediyorum Toplam 32,000 Tl Borc Var " ALLAH HEPİMİZİN YARDIMCISI OLSUN " Saygılırımla ???

  89. #89 berhaba arkadaşlar
    -
    burcu
    -
    25-09-2013 20:23:44 +1

    allah razı olsun başbakanımızdan ev den eşya alınmasını engelledi

  90. #90 slm
    -
    kamil
    -
    26-09-2013 13:29:44 +2

    allah yardımcımız olsun,allah bizede nasip etsin borçsuz bir hayat

  91. #91 allah yardımcımız olsun
    -
    mağdur
    -
    26-09-2013 16:12:57 +7

    arkadaşlar ben işi gücü olan durumu gayet iyi olan bir esnaftım dost bildigim birisine yani o..ç..na hatır çeki kestim mebla yaklaşık 80.000 lira..bazı çekleri kendim ödedim ama artık dayanacak gücüm kalmadı..ve sonunda icra kapıya dayandı..önce işyerlerimi ve sonra evimi,huzurumu,ailemi,akrabalarımı aldı benden..bu icra avukatları denen kan vampirleri kanımı çok emdiler.1e 5 aldılar.hayatım bitti..allah binlerce razı olsun başbakanımıza bu yasayı çıkardı artık rahatca çalışıyor ve borçlarımı ödemeye çalışıyorum..sonuna kadar destekliyorum sn.başbakanım r.tayyip erdoğanı..allah birgünde bizlere nasip etsin borçsuz uyumayı..

  92. #92 taciz
    -
    elif
    -
    01-10-2013 19:08:24 0

    yıllar önce bana zorla bir kıredikartı verdiler. inanın beni defalarca aradılar aldım eşimin işleri ters gidince ödeyemedim o bankanın avukatı öyle cirkef bir kadın görmedim sanki ona olan borcumu ödemiyorum gibi saldırıyordu küfür ediyor hakaret ediyordu inat ettim o borcu o zavallıya ödememeye bu cok iyi oldu.

  93. #93 LÜTFEN OKUYUN, ÇOK ÖNEMLİ !
    -
    Cenk
    -
    02-10-2013 04:39:36 +2

    Yurtdışında yaşayan bir Türk vatandaşıyım .Kısa bir süre once İstanbul a geldim.Evkur mağazasından taksitle 2970 TL değerinde bir laptop aldım,ilk ödemem ağustos ayının birindeydi, ben de temmuzun 31inde hem iş aramak hemde borcumun tümünü ödemek için bütün param olan 3660 TL yi cebime koyup sabah erkenden yola çıktım.Mecidiyeköy metro durağında indim,cv dağıtarak harbiyenin sonuna kadar geldim,dönüştede evkura uğrayıp borcumun tamamını ödeyecektim, beş kişi bana harbiyenin göbeğinde saldırıp paramı alıp dolapdereye doğru koşarak kaçtılar,peşlerinden koştum ama yetişemedim.Sonrada polise kendi çabalarımla hırsızların yakalandıkları 20ye yakın kameradan oluşan bir liste verdim, polisten aldığım cevap;senin için bütün kameraları inceleyemeyiz!sonra hırsızların resimlerini buldum karakola götürdüm yinede ortada herhangi bir sonuç yok. evkur mağazasına bir dosya hazırlayıp hem kendilerine olayı anlatan bir dilekçe ve hatta olayın videyosunu ve bu şahısların resimlerinide ekledim o dosyaya.

  94. #94 LÜTFEN OKUYUN, ÇOK ÖNEMLİ !
    -
    Cenk
    -
    02-10-2013 04:45:55 +3

    Hayatımda bu kadar mağdur kalmamıştım, o günden buyana bir yandan açlık diğer yandan borçlu olmanın verdiği sıkıntıyı çekiyorum. Birde bakmam gereken yabancı uyruklu nişanlım var, ne diyeyim, yüce Allah önce sizlere sonrada bana yardım etsin. Evkur mağazasına herşeyi belgelerle açıkladım, daha ne yapabilirimki ?

  95. #95 ah avukatlar
    -
    figen
    -
    02-10-2013 15:46:37 0

    şu avukatlar kendilerine böyle birşey olsa nasıl davranırlar insanların zordurumlarından fayda saglıyorlar ama birşey ögrendim onlarla kesinlikle pazarlık yapmamayı eyer borcluysanız icra dairesine gidin avkata giderseniz borc bitmez herkes borcsuz olmak ister . bazen olmaya biliyor allah bütün borclulara yardım etsin

  96. #96 *48
    -
    yusuf
    -
    05-10-2013 16:43:07 +4

    yürüdüm yollarda bile haciz var

  97. #97 ÇOOOK ÖNEMLİ
    -
    yılmaZ
    -
    11-10-2013 21:01:40 +3

    BABAMIN KREDİ BORCU VAR ANNEMİN ÜZERİNDEKİ TAPULU DAİREYE HACİZ GELİR Mİ BİLENLER ALLAH RIZASI İÇİN CEVAP VERSİN

  98. #98 samet
    -
    samet12345
    -
    03-11-2013 16:30:16 +3

    arkadaşlar merhaba 6 ay aydır işşizim vede 4 ayrı bankanın kredi kartı var toplamda 25000 tl borcum var ödeyemiyorum eve haciz gelirmi ne yapmam gerekir saygılarla

  99. #99 önemli
    -
    yaren
    -
    15-11-2013 15:31:29 +5

    arkadaşlar 710tl için evi ssatacaklarını sölüyo avukat sizce böyle bişey yapa bilirlermi 3 ayda hapismiş biraz tedırgınım bu konuda oduycem dıyorum parca parca anlamıyo bağrınıyo kadın yapa bilirlermi..

  100. #100 hicbirşey
    -
    elif
    -
    15-11-2013 16:56:39 +2

    yaren arkadaşım bırak eve gelsinler aynı eşyadan iki tane varsa birini alırlar sanırım o manyak avkat uşagını tanıyorum bankanın başka eviniz yoksa hicbirşey yapamazlar korkmayın

  101. #101 evin huzuru icin guzel biryasa
    -
    gurol
    -
    22-11-2013 23:56:08 +2

    Basbakani bu kanun yuzuunden seviyorum bende esnafim bende cok avukata senet verdim tahsil etsin diye ama hata yapfim cunku ana borcunu odeyemeyen birine avukat parasi ve faiz birde evdeki ailsenin sucu ne huzurunu bozuyorsun verme taksitle ben cok uzuldum aavukatlardan sisirirler fiyati garip canina yeter ama yasamadan bilimez ben sunu diyorum avukata verende yasasin beddua olcak ama icimden gelen bu allah razi olsun boyle yasa cikaranlardan

  102. #102 evin huzuru icin guzel biryasa
    -
    gurol
    -
    23-11-2013 00:01:17 +1

    Birde su var memurda avukatin avukati olan neyse yazmiorda seni korkutmaya calisiyor onuda anlamis dehilim gorende onun adami zanneder

  103. #103 vicdan
    -
    alper mert
    -
    27-11-2013 18:03:58 -2

    Ben bir avukatım vicdanın rahat
    buradakilere ben bişrey demeyeceğim bir gün 3 kuruş alacağınız olsun alamayın ne oluyor.
    Adamın bin TL borcu var gidip Benzin istasyonu açıyor size çok örnek veririm lüks arabayla gezip borç takanları ve size bir hadis vicdan ahlak derken biraz dininiz öğrenin
    Peygamber-i Zîşân Efendimiz’in (sallallahu aleyhi vesellem) “Ödeme gücü bu­lunan bir kimsenin borcunu ifa etmeyip geciktirmesi onun cezalandırılmasını ve kınanmasını helâl kılar”

  104. #104 S
    -
    YARGI
    -
    21-12-2013 10:48:06 -2

    BENCE SİZ BORCUNUZU ÖDEYİN CÜNKÜ YASALAR HER GECEN DEĞİŞİYOR KULLANDIĞIN PARAYI ÖDEMİYORSAN BOĞAZINDAN HARAM LIOKMA GEÇMİŞTİR.

  105. #105 zor durumdayım
    -
    enes
    -
    24-12-2013 09:40:44 +1

    öğrenciyim kredi kartı aldım cahillik yapıp ödemedim avukatlık oldum avukat 3 gün verdi öde yoksa ailene haber verilip haciz işlemleri başlatılır dedi çaresiz durumdayım parayı toparlayamadım ne yapmalıyım eve haciz gider mi hemen yoksa mahmekemelik mi olurum ailemin durumdan haberi yok yardımcı olursanız sevinirim..

  106. #106 haciz
    -
    hakan
    -
    30-12-2013 15:26:49 +1

    ben avukatlık oldum haciz için gelecekler eşşa alabilirlermi evden söylermisiniz

  107. #107 maaşıma haciz koyarlarmı
    -
    arda
    -
    09-01-2014 15:43:24 +1

    Arkadaşlar tüm yorumlarınız için çok teşekkür ederim. Ben kredi kartları yüzünden çok borçlandım. Eve haciz gelince eşyam yok ama elektrik su abonesiyim bunları keserler mi??? özel sektörde çalışıyorum maaşıma haciz koyarlar mı??? LÜTFEN CEVAP VERİN....

  108. #108 fatura baskasina aitse
    -
    asya
    -
    14-01-2014 00:55:05 +3

    Hakkimda 5 haciz islemi var... 2 si banka 2 si telekom 1 de ercan ceyiz ... adresten tasindim... bir tanidigin evindeyim adresi buraya alsam bu kisinin faturali esyalarina benim icra dosyalarimdan haciz gelir mi?

  109. #109 borçlu
    -
    ahmet
    -
    24-01-2014 20:39:27 +3

    arkadaşlar benimde bankaya 45 bin tl borcum var icra geliyor ban ödeyecek parm yok ne yapmalım

  110. #110 takarak olmuyor
    -
    borçlu ve huzurlu
    -
    27-01-2014 23:12:15 +1

    borçlu arkadaslara seslenıyorum .eger borcunuz bankaya ıse lutfen takmayın kafanıza .uzulmeyın de .bırakın onlar düşünsün .az iste ödeyin kurtulun .ama cok ıse ve gücünüz de yok ise bırakın banka yalvarsın sıze .bir de kanuni haklarınızı iyi öğrenin .ben memurum .basımdan cok kotu olayları gecti .borç aldı basını gıttı .120000 tl yı ödemek için garsonluk yapmaya bile başladım .ama baktım ki ben odedıkce banka tarafından yolunacak kaz mısım gibi algılanıyorum.yapılandırın dıyıyorum oyle birşey teklıf ediyolarki daha da beter duruma düşürüyorlar .uzun lafın kısası bırakın bankalar düşünsün

  111. #111 Sadece Okuyun
    -
    EkReM
    -
    29-01-2014 01:33:56 +3

    Öncelikle Arkadslar Allah herkese yardım etsin ve sıkıntılardan en kısa zmanda kurtarsın inşallah..

    bende bir borçlu olarak size bildiklerimi anlatıyım.

    İş yeri açmak için cektigim krediyi ödeyemedim ve esnafada borçlarım oldugundan, Acil 2 krediyi cekmek için basvurdum ve 21000 Tl kredi verdiler geri ödemesi 36000 TL Aradaki farkı görüyormusunz? Ama denize dusen yılana sarılır misali cektik, aradan 4-5 ay gcti yine sıkıstım btane daha cektim birdaha sıkıstım birdaha cektim bir bakmısım borc olmus 100.000 TL bu süre zarfı içinde ne gezdim ne tozdum ne alemlere aktım ne baska bisey o bankadan al ona yatır yaptım emdikce emdiler emdikçe emdiler o yuzden burda kimSE BANKALARI savunmasın!!

    Uzatmıcam burda bankalar zarar falan etmiyo , türkiyede kaç milyon borclu var herkes batakta ama bankalar her sene cirolarına ciro katıyorlar net karları milyarları buluyor bunu dusundunuzmu??

    Olan yine devletimize oluyo o kan emici bankalar ödeyemediğimiz paraları zarar göstgerip vergiden düşüyorlar, ve sonrasına varlık şirketlerine borclarımızı satıp ordan da kar saglıyorlar kendilerine,onlarda biliyo ödeyemeyecegimizi ama kartta veriyorlar kredide neden bu yuzden az mantıgı olan bnm demek istedgimi anlamıstır.. daha cok sey yazarmda kafa utulemeye degmez o yuzden takmayın kafanıza 3 gunluk dunya Allaha emanet olun S.A

  112. #112 KAFPE DÜZEN
    -
    AYDIN
    -
    02-02-2014 03:05:11 +4

    2007 YILINDA GÜZEL BİR İŞTE ÇALIŞIRKEN TEK BAŞIMA DÜĞÜN YAPTIM.İYİ MAAŞIMLA 20 MİLYAR BORCUN ALTINA GİRDİM VEDE ÖDÜYORDUM 2008 YILININ OCAK--NİSAN AYLARI ARASINDA ÖDEME YAPAMADIM..MAAŞ ALAMADIK..ŞİRKET BATTI FLN FLN...SONRA 1 2 4 5 7 10 12 15 ADET İCRAYA ULAŞTI KİMDEN NE ALDIYSAM HEPSİYLE İCRALIK OLDUM..3 KERE TAHATTÜTÜT YAPTIM VE HAPSE GİRDİM.. TOPLAM FAİZLERLE BİRLİKTE BORÇ OLDU 40000 TL....YENİ YASAYLA Bİ OH ÇEKTİM...PSİKOLOİM BOZULDU EŞİMİNDE AYNI NAPSIN GARİBİM..EVLENDİK MUTLU BİR YUVAMIZ HUZRLU BİR AİLE OLALIM İSTEDİK..ÇOK ŞÜKÜR RABBİM ARATMADI 2 TANE ÇOCUGUMUZDA OLDU..BEN GÜZEL GÜZEL ÇALIŞIP BORCUMU ÖDERKEN BUNLAR BAŞIMA GELDİ..5500 TL YE BEYAZ EŞYA ALDIM..3000 LİRAYI ÖDEDİM..2500 LİRA KALDI..İCRALIK OLDUM.. BORÇU 2 SENE İÇİNDE 6000 BİN LİRA OLARAK GERİ ÖDEDİM..HIRSIZ DOLANDIRICI ÜÇKAGITÇI OLSAM SANA 3000 LİRAYI NİYE ÖDİYİM GERİZEKALI...NE ALDIYSAM 2 KATI OLDU...BANKAYA 3000 LİRA OLAN BORCUMM 6BİN KÜSÜRDÜ ENSON...ŞUAN 2014 YILINDAYIZ...2008-2014 YAKLAŞIK 2 SENEDİR BANKA BANA ULAŞMADI..BELKİDE ULAŞAMADI..AMA UYAP TA FLNDA YOK GÖZÜKMUYOR..ACABA BANAKA BORCUM AFFAMAI UĞRADI..???

  113. #113 Alperrr
    -
    EkReM
    -
    03-02-2014 22:59:29 +1

    Alper kardeşim 4/1 kısmına haciz getirebilirler kanune. Ve sadece ilk hangi banka getirrse o devam eder baska bir alacaklı tekrar hacz edemez. Bir ikincisi Evde yoksa geri dönerler kapıyı kırmakmıs v.s bu filmlerde bile olmaz onu düşünme bile. Allah herkese yardım etsin

  114. #114 hacız
    -
    tolga
    -