31-10-2014 11:45:17
Ana Sayfa Hobiler Akvaryum Balık Hastalıkları - Balık Hastalıkları - Kuyruk Çürümesi

Sevgili TurkceBilgi.Org kullanıcısı, sizinle daha kaliteli zaman geçirek adına üyemiz olmanızı rica ederiz.

Balık Hastalıkları - Balık Hastalıkları - Kuyruk Çürümesi
Makale Sayfaları
Balık Hastalıkları
Bir akvaryumda hastalık oluşturabilecek etkenler nelerdir?
Akvaryumda hastalık farkettiğimizde ne yapmalıyız
Balık Hastalıkları - Mantar
Balık Hastalıkları - Beyaz Benek
Balık Hastalıkları - Kuyruk Çürümesi
Balık Hastalıkları - Balık Kenesi
Balık Hastalıkları - Beyaz Benek
Balık Hastalıkları - Kuyruk Kanat Çürümesi
Balık Hastalıkları - Mantar
Balık Hastalıkları - Ağız Fungusu
Balık Hastalıkları - Göz Fırlaması
Balık Hastalıkları - Balık Veremi
Balık Hastalıkları - KADİFE HASTALIĞI (OODİNİUM)
Balık Hastalıkları - Kara Leke Hastalığı
Balık Hastalıkları - Neon Hastalığı (Plistophora)
Balık Hastalıkları - Bakteriyel Solungaç Hastalığı
Balık Hastalıkları - Sümüklü Deri Hastalığı
Balık Hastalıkları - Balık Biti (Argulus)
Balık Hastalıkları - (Solungaç paraziti) ACTHERES AMBLOPTİTİS SALMİNCOLA EDWARDSİ
Balık Hastalıkları - (Solungaç paraziti) GYRODACTYLUS
Balık Hastalıkları - (Solungaç paraziti) FURUNKULOZİS
Balık Hastalıkları - (Solungaç Parazitleri) HEXAMİTA)
Balık Hastalıkları - (Solungaç Parazitleri) KOLOMNARİS
EĞER HASTA BİR BALIĞINIZ VARSA

KUYRUK ÇÜRÜMESİ: Fazla renkli balıklar ve Japon balıkları bu hastalığa çok duyarlıdır hastalığın birinci nedeni kirli akvaryum diğer nedenler ise başka balıkların yüzgeçlerinin ısırması , yetersiz beslenme ve az vitamin verilmesi suyun kirli olmasıdır .

BELİRTİLERİ: Kuyruğun kısalması yüzgeçlerin tel tel olarak gözlenmesi .

TEDAVİSİ:Kuyruk çürümesi ilacı kullanılması mantar ilacı aynı işi görür akvaryuma tuz atınız .


 

Bu Konuya 273 Yorum Yapılmış

 
+41 #1 ozan 29-05-2009 23:45
arkadaslar benım bi fanusum var bu fanusta 2 tane japon balıklarım vardı
bu balıklardan bırı 29,05,2009 tarihinde bi garip olmaya basladı ve
ters donup suyun yüzeyine çıktı.solungaçları cok acılıp kapanıyor
yemek yemiyor arkadaslar bu balıgın durumuna cok uzuluyorum yapmam gerekenlerı bana soleyın lutfen yardım edın lutfen
Alıntı
 
 
+14 #2 GAMZE: 15-06-2009 21:45
Benim 2 tane CICHLID balığım var.Bir büyük bir küçük.Dayıman söylediğine göre "büyüğü erkek küçüğü dişi balık".Büyük balık yeni geldiğinde yemi atınca hemen o alırdı.Şimdi ise hiç almıyor sanki dünyayla bağlantısı yok.Geldiğinden 1 ay sonro büyük balık sabah ölmüştü yani yan bir şekildeydi.Annem ve babam akvaryumun suyunu hemen değiştirdiler.Sonra büyük balık yaşamaya başladı.Ama yaşadıktan sonra bir haller oldu.Hep akvaryumun altlarında,teni turuncuyken beyaza dönüşmeye başladı,yüzgeçl erinde çok fazla beyaz noktacıklar çıkmaya başladı ve hiç yem yemiyo.Küçüğü çok yem yiyo hiç ötekine bırakmıyo.Ayrıca çok hareketli ve yüzgeçlerinde çok az beyaz noktacıklar var.ARKADAŞLAR BALIKTAN ANLAYAN BİRİSİ OLURSA LÜTFEN BANA YARDIMCI OLUN.
Alıntı
 
 
+13 #3 mert 24-07-2009 17:33
benim 50 lılık akvaryumum var bunun içinde 12 tane balıgım var.hepsi bebek yüz ve japon balıgı birde teledkop var teleskop balıgım ince bel japon balıgımın arkasına geçip duruyor ve ben ayıyırdım şimdi de balıklarım birbirini ısırıyorlar ne yapmalıgım.bi tane bebek yüz japon numda ters yüzüyor bende ona aspırın attım bekliyorum lutfen bana yardım edin balıklarımın ölmesini istemiyorum şimdiden tşkrler...
Alıntı
 
 
+17 #4 yaseminnn 04-09-2009 14:33
BEnim balığımda siyah lekeler olustu.su anda cok garip yem yemiyor yüzmüyor.ne yapabiilirim acabaa?
Alıntı
 
 
+14 #5 can ahmed 16-09-2009 15:03
benim 3 tane japon balığım var.akvaryumum 8 literlik ve yeni aldığım yem çok çabuk kirletiyo suyunu bende bu yüzden 2 günde bir biraz eksilterek suyunu değiştiriyorum. ama balıklar bi kaç gündür gezinmeleri durdu yem yiyip yaorgun ve bitkin bi şekilde aşağıda durgun i şekilde yatıyorlar. acaba balıklarım hasta mı yok sa suyu çok değiştirmem den mi kaynaklanıyo( akvaryumumda ısıtıcı yok ))(e-posta adresim:)
Alıntı
 
 
+4 #6 muhammed 20-09-2009 15:06
slm arkadaşlar bende bir japon balığımı kaybettim ağız fungusu oldu bir ay falan yaşadı ne yaptıysam kurtaramadım balığım adeta ağzından başlayıp kuğruğuna kadar çürüdü
Alıntı
 
 
+1 #7 muhammed 20-09-2009 15:08
arkadaşlar balık için en çok önemlisi yem yemin kalitesi ve ne tür yem olduğu ben size yaprak yem öneriyorum
Alıntı
 
 
+28 #8 sheker 06-11-2009 17:25
merhaba arkadaslar benim 2 tane japon balıgım var fanusta bakıyorum onlara kurmızı olan balıgımın üzerinde kırmızı benekler cıkmaya basladı sizce bu nedir? nasıl tedavi edeblirim? acil yardımınız gerekiyor şimdiden tesekkür ederim...
Alıntı
 
 
+11 #9 melekk 05-12-2009 17:36
arkadaşlar benım 2 tane japon balığım vardı bırı oldu ben fazla buyuk olmayan bır akvaryumda ıcınde suslerı olan bır akvaryumda bakıyorum yemlerı yaprak yem değil ten rengınde gunde sabah aksam yarısını zerek verıyorum sabah akşam hava verıyorum daha yapmam gerekn bırsey varsa lutfen soyleyın çiki yani balığım benım en ıyı dostumm
Alıntı
 
 
+7 #10 melekk 08-12-2009 22:09
sheker sen beneklerı cıkan balığını obur balıklarını yanında tutma naylon poşetin içine temiz su koy bir veterinerfe götür veya bir vteriner aracılığıyla hareket et bır veterınerre uğra ve danıss ılac sorrr
Alıntı
 
 
0 #11 beyzanur 08-12-2009 22:16
benim 2 balığım vardı biri öldü tek bir japon balığı kaldı 30 santıım uzunluğu olan bır akvaryumda kalıo eni 2 en suyunu 5 günde 1 değiştiriyorum kurt seklınde yem yiyo ıcınde denız suslerıde var yemını duzenlı verıyorum ve kendımm pipetle hava verıoyorum sabah akşam biraz daha ne yapmamm lazımmm lutfen yardım edın n ıyı arkadasım ıcınn yardım edınnn
Alıntı
 
 
+3 #12 balıktaki küçük baloncuklarbeyzanur 09-12-2009 13:11
benim iki tane balığım bar biri erkek biri dişi :

1,Erkek balığımın kakasının ortasından küçük baloncuklar çıkıyo ne yapmalıyım?

2. Dişi balığım 3, erkek balıgım ise 4 cm bunlar çiftleşirmi?

3.Uzman TV de bir video izledim balıklarınızın sağlıklı olması için ıspanak ve haşlanmış yumurta sarısı verin diyor güvenli mi değil mi endişeliyim acaba siz ne önerirsiniz güvenli midir bunlar balıklarıma?

Biliyorum çok soru sordum ama son iki sorum daha var;

4. Benim akvaryumum yuvarlak bir voleybol topu kadar ve içine renkli taşlar koydum sağlıklı mıdır ve daha sağlıklı neler koyabilirim????

5. Benim erkek balığım bugün nedense kakası garipleşti daha onceden daha ince ve daha koyu renklerde yapıyordu fakat şimdi kalın ve bembeyaz vede kakası poposundan düşmüyor ne yapmalıyım??
Alıntı
 
 
+2 #13 furkan 15-12-2009 17:04
Benim 2 tane japon balığım var.eğer japonunuzun karnı şişip ters dönerse 3-4 yaprak ıspanağı haşlayıp içine atın düzelir.Ayrıca suyun ph fln ayarlamk için ilaç kullanın 3 günde bir suyunu değiştirinhergü n bi bardak kirli suuyu alın 1 bardak temiz su koyun.sularınız içme suyu olmalıdır...günde iki-üç sefer yem yeterlidir.
Alıntı
 
 
+3 #14 furkan 22-12-2009 16:56
Ayrıca akvaryumunuzu temiz tutmazsanız zamanla balılarınız hasta olur.örneğin en yaygın olan hastalık:ağız ve kuyruk çürümesi
ağızda pamuklanma
yüzgeç kenarlarında pamuklanma,erim e,tiftiklenme
vücut üzerinde oluşan kırmızı veya beyaz lekeler
aşırı zayıflama
düzensiz soluma
fırlamış gözler...
Eğer bunları görürseniz Deep fix/baktodur/bakteriyal hastalıklar için bundan alın zaten kullanım talimatı üstünde yazar kullanın mmutlaka bnm balığımın biri öldü ama diğerini kurtardım inşlh bu da ölmez....
Alıntı
 
 
+7 #15 ilknur 06-01-2010 19:01
arkadaslar benım balıklarım da beyaz benek hastalıgı var ne yapmam gerekıyo acıl cvp balıklar japon
Alıntı
 
 
+6 #16 KADER 07-01-2010 15:53
ya benim de japon balığım var 8 lt lik bir fanusta besliyorum 5 tane bugün birtanesi öldü çok üzüldüm bütün bakımlarını yaptım ama olmadı galiba diğerleri de ölür mü sizce çok korkuyorum yaa
Alıntı
 
 
+3 #17 b.safa akgün 06-02-2010 15:15
balığımın bir tanesi kuyruna yakın yerde bir bölümün eti gözüküyo ne yapmalıyım teşekkür ederim.
safa
Alıntı
 
 
+19 #18 uFuk 05-03-2010 22:35
bendede 3 tane japon balıqı var balıklarım hep suyun üstünde duruyor kafaları cıkartık kabarcık yapıolar neden .??
Alıntı
 
 
+7 #19 şeydaa 26-11-2010 20:52
3 yasında bir japon balığım var.tek başına yaşıyor.bugün suyunu degiştekten yaklaşık 3 saat sonra başı aşağı sekilde gayet hareketlı bir şekilde cırpınıyor 1 saatten beri hiç düzleşmedi,kafa sı hep aşağıda ne yapmam lazım acil yardım edin :(
Alıntı
 
 
+6 #20 tuncay 30-11-2010 16:10
8 tane japon balıgım var tavsiyelerim ise
Akvaryum suyunu değiştirirken tamamen değil yarı şeklinde değiştiriniz.filtreleri ve diger akvaryum içindeki tüm cihazları 4-5 günde kontrol edip tuzlu suyla güzelce yıkayınız, yemleme yaparken çok yem kesinlikle atmayınız unutmayın bu japon balıklarında mide yoktur ne kadar atarsanız hayır demezler her zaman yarı aç olsunlar, akvaryum içine süs eşyaları özellikle plastik renkli taşlar renkli kabuklar para,metal bu tarz süs eşyası bulundurmayın balıgı zehirler ölümüne sebep olur ışık seçimide çok önemli balıgın cinsine göre bi ısık rengi kullanınız, yemlemede tek tip yemlemede balıgı çok etkiler yaprak yem kullanın,ara sıra canlı yem 2-3 çeşit alternatif yemleri karışık verin.En önemli konuda akvaryumu kurduktan sonra yeni balık getirip balık eklemeyin,almış oldugunuz balıktaki tim hastalıklar suyuyla birlikte akvaryumunuzdak i tüm balıkların hastalanmasına ve ölmesine neden olur..
Alıntı
 
 
+2 #21 irem123 05-12-2010 20:14
Benim balığım hastalandı ama öyle bir hastalık ki dışkısında kan var.Üzerinde kırmızı renginde üç tane yara çıktı yemini yemiyor ve suyunu değiştirdiğim zaman anında kirletiyor ne yapmalıyım?
Alıntı
 
 
+2 #22 ebru 07-12-2010 19:51
yha benim akvaryumda 6 tane balık var 2 sinde beya bayz noktalar vr hemde bayağıo 2 tanesinndede biraz daha z ama var diğer 2 balığımda yok ne önerirsinizz ??
Alıntı
 
 
+4 #23 övünç 18-12-2010 19:04
bende astronot var süzgeç erimesine yakalandı :S ne yapmalıyım yardımm !!
Alıntı
 
 
+2 #24 melek 01-01-2011 23:54
ya arkadaşlar bnm 2 japon balıgım var fanusta besliyom biri çok acaip hareketler yapıo baş aşağı duruyor çok hızlı çırpınıyor sürekli basıncın fzla olduğu yere (aşağı, en altyere) doğru yüzüyor ve cama yapışıyor ne yapmam gerekbalığım lcemi hastalığı mı var nolur acillllllllllll llllll cevap verinnnnnnnnnnn
Alıntı
 
 
-12 #25 melek 02-01-2011 00:11
başaşağı derken amuda olarak yani söyle:


ooooooooo
ooooooo kuyruk
oooo
oooooooo
oooooooooo
oooooooooooo
oooooooooooooog övde
oooooooooooo
oooooooooo
ooooooo baş
Alıntı
 
 
-3 #26 melek 02-01-2011 00:16
sayın ufuk bey balıklarınızın yeterli oksijen almadığını anladım balklar su üstne hava almak iin ıkıyo size tavsiyem suyu deiştirin (bütünüle) hava veren eyere ne deniosa artık ondan varsa kullanın
Alıntı
 
 
+9 #27 gözde 09-01-2011 16:27
arkadaşlar balığımın karnı morardı ve dibe çöktü bir ara yan yatmıştı şimdi düz ama hala dipte duruyor ve morarmalar devam ediyor ne yapmalıyım yada hastalığının adı nedir lütfen çok acilllll
Alıntı
 
 
+1 #28 mert 26-01-2011 20:19
ozancım o ters dönme hastelığı tedavisi yok diye biliyorum
Alıntı
 
 
+1 #29 arabacı 03-02-2011 20:21
arkadaşlar benim 4 adet jaguar ciklet balıgım var yüzgeçleri tel tel olmuş ne yapmalıyım
Alıntı
 
 
+2 #30 beyza 12-02-2011 13:02
BENİM 2 TANE JAPON BALIGIM VAR.40 GÜN ÖNCE ALDIM ALDIGIMDA ÇOK SAGLIKLI GÖRÜKÜYORLARDI.IŞIK VE GÜNEŞ KOYDUM ADLARINI. FAKAT 2HAFTADIR IŞIK IN KAFASINDA BEYAZ BİR YARA ÇIKTI VE GİTTİKÇE BÜYÜYOR VE KAN KIRMIZISI RENGİNE DÖNÜYOR.NE OLDUGUNU ANLAYAMADIM VE BENİM ORKTUGUM 3 SENE ÖNCEKİ BALIGIMDA DA BÖYLE BİR YARA OLUSMUSTU VE SON GÜMLERİNDE O YARA KIRMIZILASIP ÖLMÜSTÜ.BALIKLARI ÇOK SEVİYORUM VE ÖLMESİNİ İŞTEMİYORUM.NE YAPMALIYIM
Alıntı
 
 
+1 #31 sema 14-02-2011 18:23
yaaa lütfen yarım edeiiiin!
akvaryumdaki aynı cins balıklarımdan biri -iki taneler- diğerini ısırıyo yemi de yedi ne yapmam gerek ? :S
Alıntı
 
 
+1 #32 özlem demirci demirk 05-03-2011 10:15
benim balığım turuncu kadın mı yoksa erkek mi söyleyin yardım edin
Alıntı
 
 
+7 #33 berna tolay 05-03-2011 19:57
benim iki tane japon balığım var. birinin üstünde ve burnunda beyaz leke var diğerinde isr bunu yüzü kıpkırmızı kuyruğunda siyah bişey oluştu ve iplik oluşmaya başladı. suyunu hergün değiştiriyorum ne yapabilirim?
Alıntı
 
 
+3 #34 qunespelin 08-05-2011 00:33
fanusumda 4 küçük japon balıgım var suyun üzerine çıkıp agızlarına su alıp veriyorlar baloncuklar çıkarıyorlar neden acaba :S
Alıntı
 
 
+2 #35 merve 10-05-2011 17:51
balığımın vücudunun çeşitli yerlerinde kırmızı lekede değilde sanki kan toplamış ne yapçamı bilmiyorum bilen varsa yardım etsin lütfen
Alıntı
 
 
+5 #36 merve 11-05-2011 15:59
balığımın üstünde kırmızı lekeler vardı balıkçıya sorduk akvaryumun içindeki bakterilerin neden olduğunu söyledi mavi bir ilaç verdi goliba onu dezenfekte ediyor
Alıntı
 
 
+7 #37 AlaraAlara 12-05-2011 20:09
Beyaz balğımda şunlar var:kanat ve kuyruk kızarmış,gözü şişmiş, hep dipte köşede duruyor, yüzemiyor, hareketsiz,mide ye doğru kırmızı uzun bir çizgi halinde şerit var,kuyruğu sarkıyor,poposu nda kırmızı bir yuvarlak var ve son derecede halsiz.Lütfen yardımcı olun bu balığımı çok seviyorum. Teşekkürler
Alıntı
 
 
+2 #38 isa 24-05-2011 02:44
arkadaşlar su ve balıklarla ilgili bir bilgi paylaşmak istiyorum ben 7 yıldır jikled besliyorum hiç bir balıgım hastalıktan ölmemiştir. devamlı balık tazaledim akvaryumcu değilim ama şunu söyleyim hastalıktan korumanız için şu işlemi yapın akvaryumunuzun suyunu değiştirdikten sonra iyotlu olmayan kaya tuzu bulun baharatçılarda vardur. o tuzdan 1 yemek kaşıgı suyun içerisine atın bu işlemi 1,5 ayda bir tekrarlayın. birde balıgın suyunu değiştirirken suyun %30 u kalsın üzerine ekley,nki içerisindeki suyun bakterileri gitmesin herkese iyi beslemeler
Alıntı
 
 
+2 #39 özkan 28-05-2011 22:13
arkadaslar japonlar herşeyde yaşar mı? fanus şişe (5 lt kapasiteli şişe) bidon vs. vs.yardımcı olun ltn şimdiden tşk
Alıntı
 
 
+5 #40 yasemen 30-05-2011 17:22
arkadaşlar üç küçük japon balığım var ve alalı daha yeni bir hafta oldu. kuyruk kısımlarında küçük beyaz benekler çıktı. üçünde de var. bu durumda ne yapabilirim? yardımcı olursanız sevinirim...
Alıntı
 
 
+3 #41 isa kaan 31-05-2011 00:31
benim teleskop balıgı kafayı yemiş durumda. yan yatıyor. bazen hic hareket etmiyor. bazen ani hareketler yapıyor. karnında şişlik yok. benek falan da yok. gayet parlak görünüyor. gözleri hafif şişmiş gibi. yem yiyor. ama tek sorun saga sola bit kapmıs gibi sürtünmesi yan dönmesi falan. digerlerinden ayrı bir suya koyduk. mantar ilacı da koyduk. cok anormal hareketleri var.
Alıntı
 
 
+1 #42 furkan 01-06-2011 06:34
bende 4 tne japon balığı vardı bunlara 20 lt bir akvatryumda bakıyorum balıklar teker teker ölmeye başladı hersaba h biri öldü şu an 2 tne balık kaldı balığın gövdesi şisiyor snrada o gece ölüyordu petshop bana kabız yemi werdi yeşil küçük bezelye gibi bir yem ama balıklar onuda yeemiyor.tamda 100lt yada 150lt br akvaryuma geçmeyi düşünüyodum.


lütfen bana yardım edin......
Alıntı
 
 
+2 #43 buse 22-06-2011 18:09
arkadaşlar benim 2 adet japon balığım var biri turuncu o büyük biri beyaz o balıkta küçük turuncu olan balığım beyaz balığımı ısırıyor ve beyaz balığımın vucudunda kan toplanıyor ayrıca beyaz balığımı kovalıyor balıklarım ölebilir diye çok korkuyorum bileniniz varsa yardım etsin...
Alıntı
 
 
+3 #44 yazgülü 22-06-2011 19:18
mrh.bnm 2 tane japon balıgım var ve teki çok şişti akvaryumcuya gtrdm bşy yapamam dediler balıgımı kaybetmek istemiyorum artk gezemio şişlkten napcam yardm eder msnz?meyve yemi de kullandım etkilenmdi acil cvp istiyorum lutfen......
Alıntı
 
 
+1 #45 sensizlik 05-07-2011 12:38
1-benim japon balığım var kanadı cok kısa eğrer gerekeni yaparsam uzarmı
2-benim japon balığından farklı bir balığım var iyi ama 2 3 günde bir kendini kuma vuruyor
3-benim japon balıklarım doğurmuyor ne yapacam
Alıntı
 
 
+5 #46 ela 20-07-2011 12:18
yaaa arkdşlar çoook kötüyüm biri bana yardım etsin lütfenn..benim 3 tane balıklarım var bu zamana kadar çok iyilerdi akvaryumun suyunu değiştrdikten snra balıklarmda beyaz beyaz baloncuklar oldu hiç hareket etmiyolar ne yapmam lazım ölmelerini istemiyorum lütfennn yardm edin bana
Alıntı
 
 
0 #47 hamzakocc 03-08-2011 00:36
ACİLL..!!

arkadaslar cikled balıgım suyun dibine başagı duruyo arada..hareketsiz bi şekilde.. biraz hareket ettirince faanusu yuzmeye dewam ediyor..habire gözüm onda hareketli tutmaya çalsıyorum.. nolur bi bilen söylesin neyi var yawrucagınn..? :(
Alıntı
 
 
-1 #48 zeynep123 11-08-2011 15:59
merhaba benim üç tane japon balığım var bu gün sularını değiştirmek için akvaryumlarının yanına gittim bide ne göreyim 1 tane balığımın vicudunda kırmızı kırmızı lekeler oluşmuş ne yapmalıyım he bide hareketli ?? teşekkür ederim
Alıntı
 
 
+1 #49 aygül 19-08-2011 15:02
arkadaşlar fanusta balık beslenmez bu hayvana eziyettir kçk bi akvaryum alın çok ucuz
Alıntı
 
 
+3 #50 aysetolun 20-08-2011 21:09
balığın iki gözüde düştü ne yapmamız gerekiyor.
Alıntı
 
 
+2 #51 necati 29-08-2011 22:48
benim 2 tane japon balıgım vardı 1 i öldü yerine başka bi küçük japon balıgı aldım çok hızlı hareket edio eski balıgım o gelmeden çok yavaş hareket ediyordu bu gün de derisi soyulmuş gibi kabardı kalktı hafif deri balık dengesiz duruo bi yan yayıyor bi ters dönüyor kendini zor topluyor acaba balıgıma ne oldu lütfen yardım .. :-*
Alıntı
 
 
-9 #52 BURAK KADİR ASLAN 04-09-2011 21:01
BENİM 3 JAPON BALIĞIM VARDI 2 Sİ BÜGÜN 2 TANE ÖLDÜ 2.Sİ CANÇEKİŞİRKEN BALKONDAN AŞAĞI ATTIM SONRA PİŞMAN OLDUM BELKİ YAŞARDI HEPSİNİN KARNI ŞİŞİP ÖLÜYOR SİZCE YAŞARMIYDI
Alıntı
 
 
+2 #53 Oğuzhan 06-09-2011 17:55
Ben bugün 2 japon balığı aldım. biri normal, ama diğerinin karnı biraz şiş diğerine göre ve arka tarafında siyah kuyruğa benzeyen bi şey var. acaba hamile mi yoksa başka bişey mi ?
Alıntı
 
 
+2 #54 Elif 07-09-2011 18:47
bu gun iki tane japon aldım.onları yenii akvaryumlarına koyana kadar çok iyi yüzüyorlardı.daha sonra yeni akvaryumda biri dibe çöktü sadece nefes aldığını görüyorum.cama vursam tepki vermiyor.diğeri ise yüzüyor.lütfen bana yardım edin bu balıklar benim için çok değerli.LUTFEN YARDIM EDİN!
Alıntı
 
 
+2 #55 biber ile tombiş 09-09-2011 09:28
arkadaşlar benim 2 balığım var fanusde besliyorum birnin başında beyaz bir şey çıktı sivilce ve mantara benziyor sizce balığıma bişey olurmu ne yapmalıyım cevabınız
Alıntı
 
 
+2 #56 Seymaa 09-09-2011 13:48
Benim iki japon balığım vardı biri ölmüş uyandığımda. Diğeride kanat ve kuyruğundan başlayan beyazlama vücuduna doğru yayıldı. Ölümcülmü bu :(
Alıntı
 
 
-8 #57 şakire 10-09-2011 20:19
seyma temellı yasayacak o balık ama unutmakı sen bı ölümlüsün :D
Alıntı
 
 
0 #58 leyla 14-09-2011 09:05
benim fanusta iki japonum var melek ile portakal biri turuncu biri beyaz ama turuncu olanın kuyruğu dibe çöküyor sanki kendini taşıyamıyormuş gibi 2-3 gecdir öyle lütfen cevap verin ölmesinler çok korkuyorummmmm...
Alıntı
 
 
+4 #59 Celal 22-09-2011 21:20
Merhaba Arkadaşlar, Benim 4 Adet Japon Balığım Vardı 4 3 Tanesi Turuncu 1 Tanesi beyaz Arkadaşlar benim balıklarımın fanusu vardı ben değistirdim akvaryum ve iki balık aldım sonra ablam ve ben bir gün uyandık en büyük balığım çok hareketsizdi bir yerde durup kalıyordu ve kuyruğunda,yüzg ecinde felan küçük küçük kir gibi beyaz noktalar çıktı ve birgün kalktığımda öldü
sonra ondan biraz küçüğü öldü yeni adıklarım öldü şimdi eski balıklarım kaldı biz suyunu değiştirdik ve beyaz balığım biğerlerigibi yaşıyor biz akvaryumun yerini değiştirdik hala öyle ama korkuyorum ölcekler NOLUR YARDIM EDİN İLAÇ VARSA SÖLEYİN BALIKLARIM YAŞASIN!
Alıntı
 
 
+4 #60 yaprak 22-09-2011 22:05
balıklara bakmak çok zor bir şey.Akvaryum kuracaksanız bir kere daha düşünün.Çocukların ısrarlarına dayanamayıp aldık akvaryumu,8 tane de balık koyduk.8günde 3 tanesi öldü,kalanlarda n da ümitli değilim.O kadar masraf heves boşa gitti diye düşünüyorum.Akvaryumu aldığımızdan beri de internetin başından ayrılmıyorum.O kadar kolay değil yani.Beceripte balıkları büyütenlere helal olsun.
Alıntı
 
 
+4 #61 İBRAHİM 02-10-2011 12:49
benim ilk önce bir fanusum vardı .sonra 20 lt akvaryum şuan 50 lt akvaryumum var.ben 3 senedir japon balığı besliyorum.çok balık öldürdüm ama ilk bir seneniz geçince nasıl bslık beslenir o zaman biliyoruz.yani arkadaşlar japon balığığı bence çok küçük akvaryumlarda beslenmemeli çünkü çok büyüyen ve geniş popülasyonlu balıklardır japon balığına renli kum veya taş olmamalı tamamen herşey doğal olmalıdır buyüzden balıklar hastalanıyor.benim kendi akvaryumumdadez enfektan ilacı klor ilacı kullanıyorum.hava motorum ısıtıcım var ve balıklarım bir seneyi bitirdi ve şuan dişi balığım gebe.sizede son bir tavsiyem olacak akvaryuma benim dediğim malzemelerden mutlaka alın ve akvaryumu kesinlikle güneş ışığına koymayın.ve ilave edilecek su 24 saat dinlenmelidir bunuda unutmayın.acemilere başarılar
Alıntı
 
 
0 #62 İBRAHİM 03-10-2011 16:53
arkadaşlar özellikle yaprak senin ilk önce küçük bir akvaryumun olmalı.vedirek japon balığı veya lepistes kesinlikle ilk onlardan başlamalısın bende bu siteden menmunum.sanada başarılar dilerim.şunuda belirtmek isterim ciklet astronot kesinlikle ilk başta seçilmemelidir.çünkü çok zor beslenen ve narin hayvanlardır.
Alıntı
 
 
+1 #63 İBRAHİM 03-10-2011 16:58
hamza ilk başta cihclet yavrusu fanusta baslenmez çünkü ısıtıcın yok hava motorun yok ve ilaçların yok... o balığın gerçekten fanusta yaşaması bir mucize diyeyim sana sende anla artık eğer ciklet besliyeceksen 100 veya 150lt akvaryumun olması lazım sana bol şanslar..
Alıntı
 
 
-3 #64 İBRAHİM 03-10-2011 17:00
celal dezenfektan kullanmanı öneririm
Alıntı
 
 
+1 #65 esin 08-10-2011 01:00
benım ıkı japon balığım var fanusta 1 yıldırlı yaşıyolar maşallah deyin:))
Alıntı
 
 
0 #66 EREN 08-10-2011 21:17
arkadaslar 2 gun once aldıgım japon balıgımın gozlerı sısıyor :S napmalıyım soleın lutfen daha 2 gun oldu fanusta yasıyor olmesın cok uzulurum :(
Alıntı
 
 
+2 #67 Muhammed ali 09-10-2011 07:36
fanus balıgı sitrese sokar ve öldürür bide suyunu 10 günde bir degiştirin ve en az bir gün dinlenmiş su koyun arkadaşlar benim 2 japon balıgm var akvaryuma ne tür bitkiler koyim
Alıntı
 
 
0 #68 Muhammed ali 09-10-2011 07:39
Bide yem verirken önce yemi ıslatın agırlaşsın yoksa balık yemi yerken hava yutar
Alıntı
 
 
0 #69 minik kız 09-10-2011 10:17
ARKADAŞLAR BENİM BETA BALIĞIM VAR. BİR FANUSTA YAŞIYOR TAVANA BAKIP DURUYOR
VE ÖLE KALIYOR YEMEK YİYORMU BİLMİYORUM LÜTFEN BUNLA İLGİLİ BİLEN BİRİ VARSA HEMEN YAZSIN.
TARİH 9.10.2011
Alıntı
 
 
-3 #70 İBRAHİM 12-10-2011 16:11
O betanın bir sorunu yok beninkide öyle duruyor betalar hep tepede duruyorlar.
Alıntı
 
 
-1 #71 sema 13-10-2011 11:42
benım iki japon balığım vardı fanustan zıplayıp ölduler.daha sonra yıne balık aldım ve yıne zıpladılar suyunu cok fazlada koymadıma ama nıye zıplıyolar..
Alıntı
 
 
0 #72 ömerrrrr 13-10-2011 18:20
bnm balıgım japon fanusta besliyorum iki tane biri küçük biri büyük büyük olnda siyah lekeler oldu ne yapmalıyım
Alıntı
 
 
0 #73 ziya 15-10-2011 16:48
balığında mantar oluşmuş. pet shopta takas yapmaya calış. ben öle yapıyom
Alıntı
 
 
+1 #74 ziya 15-10-2011 16:51
bnm 3 japon balığım var. fanusta bakıyorum. sürekli ağzını açıp kapatıyo. suyu değiştirirken bütün suyu döktüm. balıkçıdan su aldım. halada devam ediyor. bilen varsa sölesin
Alıntı
 
 
0 #75 cerrrn 22-10-2011 13:54
betam beyazladı yem yemiyo suyun yüzeyinde yardım edinnn
Alıntı
 
 
-3 #76 prof.dr.haydar duman 28-10-2011 14:35
sevgili ayşe tolun
ilgili klinigimize gelirseniz eger protez göz takabiliriz ist.etiler balgöz göz klinigi.saygılar geçmiş olsun.
Alıntı
 
 
-2 #77 prof.dr.haydar duman 28-10-2011 14:39
sevgili cerrrn
balıklarının beyazlama sebebi sudaki kireç
bunu önlemen için bir gün önceden beklettigin suyun içine bir ölcek yemek kaşıgıyla kalgon koyarsanız bu sorun ortadan kalkacak ve balıgınız eski mutlu günlerine geri gelecektir saygılar.
gecmiş olsun.
Alıntı
 
 
+1 #78 prof.dr.haydar duman 28-10-2011 14:45
sevgili sema
senin aldigın balıklar muhtemelen erkek ve seni gördüklerinde zıplıyorlardır sana tavsiyem dişi balık alman bu sorunu cözecektir. yok ben illede erkek balık alıcam diyorsan giyimine dikkat et başın sagolsun.
Alıntı
 
 
+3 #79 ÖNEMLİİİİ 06-11-2011 10:43
arkadaşlar ben akvaryumda japon balıkları besliyorum 6 , 7 tane var kuyruklarında kırmızı bişiy çıktı UZUN KIRMIZI çizgi var herhalde kanamış yoksa vatozmu yapmıştır vatozum var kuyruğunu emdi diye biliyorum öyle miii oldu
Alıntı
 
 
+3 #80 ÖNEMLİİİİ 06-11-2011 10:44
kırmızı kuyruk hastalığı nedir
Alıntı
 
 
+6 #81 Uzman 10-11-2011 01:26
Japon mu beslenir o kadar tür varken :) suyun tamamını değiştirmeyin. Saklana bilecekleri kayalar koyun. Ayrıca beyaz benek balık bitide denir mavi ilacı var 10 Ltd suya bir damla yeterli olur. (30 lt ise 3 damla yani) ve son olarak, fanusta hele pet şişede balık beslenmez komik olmayın yazık, günah.
Alıntı
 
 
+3 #82 sıla 11-11-2011 14:38
2japonum var bayram dolayısıyla arkadaşıma bırakıp gitmiştim geldiğimde kafalarında kan toplamış gibi üstü beyaz altı mor şişlikler olmş ne yapabilirm
Alıntı
 
 
+6 #83 gizem 12-11-2011 16:47
4 japon balığım 2 pengasus var. japon balıklarının kuyruğunda ve yüzgeçlerinde kırmızı lekeler var , pengasuslarda aynı şekilde bakteriden oldu dediler ilaç kullanıyorum inşallah iyileşicekler fakat 1 tane balığımdaki yaraya dönüşmek üzere tavsiyesi olan var mıı ??
Alıntı
 
 
+3 #84 Kadir 25-11-2011 13:11
Ya arkadaşlar benim 5 adet japon balığım var bunların kanatları kesik kesik olmuş bunun nedenini söyleseniz sevinirim
Alıntı
 
 
+4 #85 Levent 28-11-2011 00:58
@Gizem, o bir bakteri hastalığıdır. Seranın baktopur ilacını al ve uygula, iyileşirler.
@ Kadir, balıkların strese girmiş, japonlarının bulunduğu akvaryum iyi filtre edilmiyordur. suyu değiştir. (%50 sini ) En başta su soğuksa termometreyi 22-24 arası bir sıcaklığa getir. Toparlandıkları nı görürsün, ayrıyeten ilerleme katetmiyorsan Mikofish dene ucuz bi ilaç vardır onu kullanabilirsin . Ama sıcaklığı 24 e çekmen yeterli gelicek. (Benim Japonlarımda da olur arada bir )
Alıntı
 
 
+3 #86 gizem 28-11-2011 20:45
o ilaçdan kullandım bnde ama kuyruğunda kaldı 1 tane balığımın köpek balıklarındakid e geçmedi.
pullardada dökülme var.
Alıntı
 
 
+5 #87 eceee 02-12-2011 21:01
bende buqün iki tane japon balığı aldım biri dişi biri erkek, dişi balığım yem yemiyo erkek dişinin yeminide yiyiyor ve balıklarım suyun üzerine çıkıp hava alıyorlar ne yapmalıyım?
lütfen bir cevap yazın.
teşekkürler...
Alıntı
 
 
+4 #88 gizem 04-12-2011 17:43
Seranın baktopur ilacı tabletin yarısını veriyodum önceden bu sefer bütün werdm ve 3 gün günde 1 tablet diye söylendi su sarardı ilaçlı zaten tektar ilaç weriyim mi
acil cevap lütfennnn
Alıntı
 
 
+8 #89 özkan köylü 12-12-2011 01:16
bende iki tane çiklet yunus balığı var iki gündür hareketleri değişti ve biri şu anda ölmek üzere ne yapacağımı bilmiyorum :(
Alıntı
 
 
+5 #90 murat erdoğduu 17-12-2011 21:17
sarı prenses ve yunuslarımın yüzgeclerinin altları kızarmaya başladı acaba neler yapmalıyım acil cevap verirmisiniz lütfen...
Alıntı
 
 
+4 #91 alex odun 25-12-2011 15:11
benim iki tane japon balığım var birisi suyun üstüne çıkıyor ve yan yatıyor lütfen yardım edin aynı sebebden daha öncede iki balığım öldü üçüncününde ölmesini istemiyorum
Alıntı
 
 
+3 #92 furkan 26-12-2011 18:44
benım japon balıgım var fanusta yüzüyo ve geri düşüyo yani yukarı yüzüyo sonra hemen düşüyor neden acil cevap ltfenn :(
Alıntı
 
 
+4 #93 erva 26-12-2011 19:18
benim 2balıgım var biri sürekli taşların üzerinde duruyordu ama sonra ne oldugunu anladım meger arkadaşa ihtiyacı varmış arkadaş aldım iyileşti
Alıntı
 
 
+5 #94 buse 29-12-2011 22:51
benım 5 tane balıgım var 2 hafta oldu alalı bırının burnunun orda beyaz bsy var bu ne oluyor .s.s
Alıntı
 
 
+3 #95 abdurrahman 04-01-2012 15:31
ben yeni balık beslemeye başladım ama bakımını iyi yapamıyorum herhalde balıklarımdan birkaç tanesi öldü ve şimdide balığımın birinde mantar cıktı ağzı fena halde
Alıntı
 
 
+5 #96 resul 05-01-2012 09:08
arkadaşlar ciklet balıgım var her gün ölmeye başladılar
suyun yüzeyinde hızlı hızlı nefes alıyorlarvücutl arı olenlerin vücutlarında kırmızı benekler var
Alıntı
 
 
0 #97 Alptuğ 05-01-2012 12:59
benim iki japon balığım var birinin siyah benekleri var. Ve birkaç gün önce suda durmadan takla atıyor acaba neyin belirtisi
Alıntı
 
 
+2 #98 kemal 07-01-2012 19:25
arkadaşlar benim 1 tane japon balığım var baş aşağı şekilde ama canlı duruyor bir türlü eski haline gelemiyor lütfen yardımcı olun
Alıntı
 
 
+5 #99 misafir 10-01-2012 18:27
benim iki japonum var biri öncedendi diğerini sonra aldım ama birincisi durmadan suyun üstünde ve yemek yemiyo lütfen yardım edin
Alıntı
 
 
+4 #100 reha 12-01-2012 03:05
arkadaslar yardımcı olursanız cok sevınırım .. 1 amerikan cikletim var akvaryumumda ve sol solungacının dıs tarafında beyaz buyuk mantar gibi bisey var .. bana bu konu hakkında yardımcı olursanız cok sevınırım . tsk
Alıntı
 
 
+4 #101 furkan ç. 13-01-2012 16:04
arkadaşlar dikkat verin(benim 1 balığım var her zaman köşeye gidiyo oynamıyo ve sonra yemek zamanı18 zamanında çıkıp yemeğini yiyip geri köşeye gidiyo cevap istiyorum lütfen
Alıntı
 
 
0 #102 Alihan 13-01-2012 20:14
beyler balığımda siyah lekeler ve cok şişti yan yatıyor 3-4 tane haşlanmıs ıspanak atım faydası olrmu bakıp geçmeyin cok önemli bir balık bnm için
Alıntı
 
 
+4 #103 bilge 13-01-2012 22:51
benim 1. tane japon balığım war.yan yan duruyor.zorla yüzüyorrr
ne olur yardım edin günde ne kadar yem wermeliyimm :(((
Alıntı
 
 
+4 #104 berkay oral 14-01-2012 23:29
merhaba arkadaslar bende 80cm cıvarında bı akvaryum var icinde 30 a yakında cıklet türleri var(beta, yunus, sari prenses) 1 bucuk aydır beyaz benek hastalıgı ıle ugraşmaktayım ne denedıysem bir türlü geciremedim. ısıtıcım var 30 dereceye getirip beyaz benek damlasinda her gun duzenli ölculu damlattim(15daha sonra da 10 damla kullandım geçmedi. daha sonra kaya tuzu kullandım faydasını gene göremedim. düzenli su degisimi yapardım ama artık bu hastalıktan kurtulmak ıstıyorum. fayda saglayabılecek bir yöndem bulmamda bana yardımcı olurmusunuz....
teşekkürler...
Alıntı
 
 
0 #105 oyku 15-01-2012 15:59
2 japon balığım var. dikkatli baktığımda birinin ağzının yarılmış olduğunu farkettim. yem yiyemiyor. ölemesinden korkuyorum. ne yapabilirim ? şimdiden teşekkürler.
Alıntı
 
 
+4 #106 misafir 19-01-2012 16:43
merhaba arkadaşlar benim 40 lt lik bir akvaryum vr 5 japon balığım var birisinde alt dudağı tamamen parçalanmış ve ye yiyemiyor alt dudağının parçaları ağzının içinde bana bu konu hakkında yardımcı olursnız sevinirim
Alıntı
 
 
0 #107 misafir 21-01-2012 17:02
beta balığına ıspanak nasıl verilir
Alıntı
 
 
-2 #108 sefa 22-01-2012 17:29
benim balığım hiç hareket etmiyo neden ?
Alıntı
 
 
+2 #109 misafir huseyin 27-01-2012 22:40
Bir çoğumuzun akvaryum hobisine ilk başlangıcı bu balıklarla olur. Bu balıklara (bilmeden) eziyet ederiz. Küçücük bir fanus içinde filitresiz yaşatmaya çalışırız. Daha sonra biraz bilgi edinince biraz daha büyük ama yetersiz bir akvaryumda yaşatmaya çalışırız. Çoğu zaman hastalıklarla uğraşır ve forumları bu hastalıklarla doldururuz. Aslında sebebi bu balıkların uygun olmayan koşullarda yaşatılmaya çalışılmasıdır.
Alıntı
 
 
+7 #110 sıla 31-01-2012 10:56
arkadaşlar benim balığımın suyunu değiştirirken fark ettim balığın püskülleri açılmıyo sadece biri açılıyo birde yanında kırmızı bir şey var annem ile babam kanamış diyorlar çok korkuyorum öldü ölecek ne olur bana yardım edin yorumunuz varsa yazın bana bildirin teşekkürlerrrr!
Alıntı
 
 
+2 #111 BELİZ 01-02-2012 21:58
Benim 2 tane fanusum 1 tanede akvaryumum var. Cinslerinden dolayı hepsini ayrı yerlerde tutmak zorunnda kaldım.
Dün e kadar Hep yemek yiyolardı yemleri bitti yenisini aldım ama sabahki yemden hiç yemediler.
Sonra eski yemlerinden çok az vardı ondan verdim onlarıda yemediler.
yemek yemiyolar !! Ne yapıcağımı şaşırdım ölmelirini istemiyorum !
Alıntı
 
 
+8 #112 samet 06-02-2012 15:05
benim 5 tane cikletim var hepside taş gibi maşallah,nazar değmesin inşallah.ben haftada bir değiştiriyorum suyunu.onun için çok mutlular.ama dip bucak herşeyi temizliyorum.balıklarınızın mutlu olmasını istiyorsanız bunu yapın.bunu okuyan beğenmezse en sevdiği kişi ölsün inşallah!!!
Alıntı
 
 
+1 #113 senanur 09-02-2012 23:12
Arkadaşlar benim bir tane akvaryumum var içinde 2 tane balık var. benim balığımın biri 08.02.2012 tarihinde etrafı pamuk doldu ve öldü. öbür balığımın ise boğaz altı pamuk doldu yarım su bardağı na su koyup tuzla birlikte karıştırdım. ve akvaryuma attım balığım azını kocaman açarak nefes almaya başadı pamuk gibi olan bazı şeyler çözüldü ama boğazının altındakiler çözülmedi lütfen benim oğluma yardım edin beni dinlediğiniz için çok teşekkür ederim iyi akşamlar.


09.02.2012
Alıntı
 
 
+4 #114 qReRzy 12-02-2012 13:44
arkadaşlar benim orta boy fantusta 2 tane japon balığım var 1 tanesi hep hep öteki balığı yem yerken kovalıyor ve kovalanan balığımın kuyrunda yuvarlak bir delik oldu balığa bişey olmuyor ama ben korkuyorum lütffen yardım edin msn yasin_qrerzy@ho tmail.com
Alıntı
 
 
0 #115 mustafa 13-02-2012 20:23
Arkadaslar bende astrono(tiger oscar baligi) var.bu balikta beyaz bir tabaka olustu ustunde cok az yem yiyor hic yuzmuyor sizce napmaliyim nolur birseyler soleyin arkadaslar...saygilar acil yardim bekliom...
Alıntı
 
 
+3 #116 erkin mert 18-02-2012 11:54
benim üç tane balığım var biri hamile ama bir tane yumurtası var öğrendiğime göre balıkların aşağı yukarı500 tane yumurtası olurmuş bu sabah balık yumurtadan çıktı hep annesine vuruyo ve abisi ve babasıyla geziyor annesi çok raassız yavrusunu yanına almaya çalışıyo bence onlarında bircanı olduğu için ailerinde bir gerilim var ne yapa bilirim
Alıntı
 
 
+1 #117 ömer 22-02-2012 07:46
arkadaşlar benim 7 tane piranam war iki sinin üzerinde kırmızı benek oldu ikki gün sonra öldu sebebi nedir acaba bilen warmı yardımcı olursanız sewinirm
Alıntı
 
 
+2 #118 MİSAFİR 25-02-2012 17:33
BENİM BALIĞIM JAPON BALIĞI BİR GÖZÜ KIPKIRMIZI DİĞER GÖZÜ NORMAL NEDEN BÖYLE OLUYOR KAÇ GÜNDÜR BÖYLE............ ??????
Alıntı
 
 
+2 #119 emir 26-02-2012 16:16
benim balıkların üzerinde pamuksu şeklinde tüyler oluştu ve sonra balıklar halsizleşti suyun dibinde uzun süre hareketsiz bekliyorlar ve attığım yemleri hiç yemiyorlar. balıklarımı fanusa altım bir saat kadar beklediler biraz kendilerine gelir gibi oldular ben de o sıra da akvaryumu temizledim dinlenmiş musluk suyu koydum. balıklarımı akvaryuma aldığım da iyidi bir sorun yoktu. ama sabah uayndığım da 3 balığım da ölmüştü. ne yapmalıyım bu tür sorunlara karşı.
Alıntı
 
 
0 #120 KERİM KELEŞ 01-03-2012 11:25
BALIĞIM GÖVDESİNDE VE AĞIZ BÖLGESİNDE ÇÜRÜMELER OLUYOR YARDIMCI OLURSANIZ SEVEVİNİRİM.
Alıntı
 

Bu Konuya Yorum Yapabilirsiniz






Hobiler - Akvaryum kategorisinde bulunan Balık Hastalıkları - Balık Hastalıkları - Kuyruk Çürümesi başlıklı yazı japon balığı hastalıkları , baliklarda mantar hastaligi , ciklet balığı hastalıkları , balık hastalıkları , japon balığı solungaç hastalığı , japon balığı hastalıkları siyah leke , japon balığı siyah leke , balık kenesi , japon baligi mantar hastaligi , japon balığı mantar hastalığı tedavisi , ciklet hastalıkları , ciklet balığı kuyruk erimesi , japon balığında siyah lekeler konuları hakkında bilgi içermektedir.