İslami Bilimde Metodoloji sorunu
Makale Sayfaları |
---|
İslami Bilimde Metodoloji sorunu |
BİLGİNİN İSLAMİLEŞTİRİLMESİ |
İSLAMDA BİLGİ EDİNMENİN YOLLARI VE MODERN BİLGİ NAZARİYESİNİN TENKİDİ |
BİLGİNİN İSLAMİLEŞTİRİLMESİ |
Gösterilen Sayfa 2 / 4
C)BİLGİNİN İSLAMİLEŞTİRİLMESİ(Muhammed Arif)
Faruki'nin ortaya koyduğu hem kuramsal bir model hem de uygulanabilir bilimsel bir araştırma programı, bilimsel olmadıkları gerekçesiyle saldırıya uğradılar.
İslami Epistemoloji "bütün bilgi Allah'ın bilgisidir" öncüsü ile başlar. Allah ilk insan olan Hz. Adem'e her şeyin ismini öğretmiştir. Batı anlayışında aklın uygulandığı yerlerde dine yer yoktur. Din inanç alanıdır. Bu alanda akıl ve iman karşılıklı olarak birbirini dışlamaktadırlar. İslami Epistemolojinin temelini oluşturan vahye Batıda yer yoktur. Batı Epistemolojisini eleştiren yalnızca Faruki değil, aynı fikirler 1.Lakatos tarafından da paylaşılır.
Kurumsal fiziğin 2 büyük amacı vardır. Doğanın temel kanunlarını keşfetmek ve bunlardan sonuçlar çıkarmak. Model geliştirme için uğraşan bir sosyal bilimcinin de aynı 2 amacı vardır.
Bilgiyi İslamileştirmek amacıyla bir sosyal bilime ait anlamlı bir model kurma yolundaki ilk adımın, idealleştirme olduğunu savunmaktadır.
İslami ekonomik sistemi değerlendirmek için aşağıdaki noktaların ölçüt olarak ileri sürülmeleri uygun görünmektedir.
1)Verimlilik ve büyüme için sosyal adalet
2)Bireyin başarısını(Felah) en üst düzeye çıkarmak için özgünlük
3)Temizlik
4)Sınıf üstünlüğünü ortadan kaldırmak
5)Herkese fırsat eşitliği sağlamak
Zamanın ihtiyacına cevap vermek için, İslami toplumda faizsiz bankacılık alanında araştırma yapılması, kar-zarar ilkesi üzerine kurulmuş faizsiz ekonominim yararları büyüktür:
Şakir Kocabaş
Görüşün Nedir?