Türkçe Bilgi , Ansiklopedi, Sözlük

Çok yaşayan bilmez, çok gezen bilir

İnsanın bilgisi yaşıyla ölçülemez. Uzun bir ömür süren ama çevresinden hiç ayrılmayan kimselerin bilgileri de sınırlıdır. Oysa çok gezen, çok yer gören kimseler daha bilgilidirler. Çünkü onlar gördükleri yerler hakkında ayrı ayrı bilgiler edinmişler ve bilgi dağarcıklarını zenginleştirmişlerdir.

117 Yorum - Senin Görüşün Nedir?

  1. #1 hjhnhkjh
    -
    23-02-2009 21:34:40 +26

    Sadece kisisel gelisim kitabı okurken degil, sarkı veya yorum dinlerken, daha dogrusu isitme organımız vasıtası ile aldıgımız bilgiler konusunda çok dikkatli olmak geregi ortaya çıkmaktadır. Çok satan kisisel gelisim kitapları ise toplumdaki ortak sorunlar ile ilgilenmekte, su anda insanımızın basarıya ihtiyacı oldugu düsünülerek “basarı” kavramı üzerinde yogunlasılmaktadır. Kolaylıkla görülebilir ki çok basarılı ve güçlü olarak görünen kisilerin de mutlu olmadıgı daha açıkçası kendisini iyi hissedemedigi, yazılarından veya ekrandan çektigi acıları farkında olmadan aktararak göstermektedirler.

    Son olarak bir kitabı okuduktan sonra o kitabın yorum-özetini çıkarmanız, kitaptaki maksimum 3-5 temel bilgiyi bulabilmenizi saglayacaktır. Bu bilgiler davranıslara aktarıldıgında degisim belki saglanabilir. Ama en zengin bilgi alabilecegimiz yer ise dogadır ve doga içinde sürekli yer alarak çok önemli bilgilere küçük detaylar vasıtası ile ulasabiliriz.

    Zaten eskilerin dedigi gibi “çok okuyan degil çok gezen bilir” cümlesi de, yasayarak ve yaparak ögrenmenin önemini de anlatan anahtar bilgiyide vermektedir. Gitmedigimiz, görmedigimiz köy ise “bizim” olmamaktadır.

  2. #2 yorumcu
    -
    03-03-2009 16:47:11 -42

    bence çok yaşayan bilir çünkü adam onu yaşıyo araştırıyo buluyo buruşturuyo öbürküsü dielim cahil biri görüyo sadece pamukkaleyi mesela gördü hiçbisi bilmyosa hiç biişe yaramaz ondan

  3. #3 hatice
    -
    12-03-2009 23:29:16 +23

    ben münazarada bu konuyu savun cak olduğum için.çok gezen bilir.bazen sadece okumak yetmez.görmek daha önemlidir.çok okuyan bilir diyenlere cevabım at gözlüklerini çıkarsınlar.etrafa baksınlar.

  4. #4 rabiha
    -
    18-03-2009 15:56:56 -16

    ya münazara var ve ben gezmek diyom örnek verirmisiniz:-)

  5. #5 damla
    -
    01-05-2009 15:26:20 0

    bizim de münazara var biri de bize örnek versin.bir örnek böyle güzel mi?
    çok gezen bilir bir kavramı göreceli olarak değerlendirmek insan da daha çok etki bırakır:D


    GEZEN DAHA ÇOK BİLİR

  6. #6 akasya
    -
    04-05-2009 13:48:27 +26

    bence gezen bilir okuduğumuz şeyleri zamanla unuturuz ancak gezdiğimiz yerleri unutmayız gezmek kültürü yaşam şekilerini doğa güzellikleri öğretir bizlere

    ÇOK GEZEN DHER ZAMAN BİLİR;-)

  7. #7 sümeyye
    -
    13-02-2010 22:25:29 +5

    arkadaşlar çok yaşayan değil çok gezen bilirle ilgilibir kompozisyon yazmam lazım yardımcı olabilir misiniz..?

  8. #8 By SusKun
    -
    26-12-2010 19:08:00 -8

    cok yasayan hep şöyle der (ot dogduk ot ölecez erkedeslerrr

  9. #9 MEHM@T
    -
    27-12-2010 21:39:11 -73

    KESİNLİKLE YAŞAYAN BİLİR ADAM OTSA GEZSE NE İŞE YARAR

  10. #10 hayal
    -
    04-01-2011 18:51:09 -74

    ben ce cok yaşayan bilir çünkü insan yaşıyo ve ögreniyo gezen ise sap gibi geziyo

  11. #11 emin
    -
    05-01-2011 15:22:25 +2

    hey arkadaşlar bence çok gezen bilir çünkü otadı o heycanı alamıyosun arkadaşlar

  12. #12 rabia
    -
    05-01-2011 16:11:15 +10

    bence çok gezen bilir çünkü insanın bilgisi yaşla ölçülmez

  13. #13 büşra
    -
    19-01-2011 17:11:44 +10

    bencede çok gezen bilir çünkü gittiği yerleri kendi gözleri görüyor hem de daha ayrıntılı öğrenmiş oluyor

  14. #14 Aleyna
    -
    17-02-2011 16:00:18 +3

    Çok Gezen Bilir Nokta
    Aksi Düşünülemez!

  15. #15 mcht102
    -
    19-02-2011 16:17:28 +8

    tabiki de gezen bilir çünkü eğlenirken öğreniriz

  16. #16 aylin
    -
    16-03-2011 18:35:57 -41

    Çok okuyan bilir NOKTA.!

  17. #17 o yea
    -
    04-04-2011 15:49:37 +3

    gezen bilir başka söze gerek yok

  18. #18 ismet
    -
    06-10-2011 20:45:00 -34

    eğer gezip bakmakla olsaydı kediler kasap olurdu. okuyan bilir

  19. #19 Leyla
    -
    20-12-2011 18:54:09 +8

    Çok gezen bilir. Çünkü insan ömür boyu bir evde yaşayacaksa farklı insanlarla ile iletişim kuramaz.
    Çok gezen ise başka yerleri görür başka insanlarla iletişim kurar fikir alışverişi yapar.

  20. #20 Leyla
    -
    20-12-2011 18:57:17 0

    Sen gittiğin ülkenin yemeğinin tadını okuyarak mı öğrencen

  21. #21 apo
    -
    21-12-2011 14:12:49 -21

    bence kesinlikle çok yaşayan çünkü insan yaşadıkça tecrübe kazanıyor

  22. #22 eskişehir
    -
    21-12-2011 19:31:19 -4

    arkadaşlar kesinlikle çok gezen blir çünkü oturup durduktan sonra gezip örenip varken yaşanyan blir çok mantıksız geliyor...

  23. #23 Qarizma Çocuq
    -
    23-12-2011 16:36:54 -25

    BENCEDE ÇOK YAŞAYAN BİLİR

  24. #24 mehemt
    -
    26-12-2011 16:59:28 -23

    heç bişe değil...! her ikiside bilir ama çok okuyan daha çok

  25. #25 dlraa19055
    -
    29-12-2011 16:15:12 -3

    arkadaşlar Bence çokk gezen bilir ve öğrenmnin ilk adımıda meraktır...Her şeyin ayrı bir duygusu,tutkusu,heyecanı vardır.Odaya kapanıp kitap okumakk yerine bilgii edinmeye çalışmak yerine değişik insanları tanımak,farklı kültürlerele ufuk genişliği verir..Ha 80 yaşınna kadar yaşamışsın Ha 40 yaşına kadar gezmişsin bnce arada dağlar kadar farkk varr...Bu bnm fikrim tabii diğerr fikirlere saygı duyarım

  26. #26 aslııı
    -
    29-12-2011 17:48:16 -11

    bencede çok gezen bilir. fakat para,ekonomik yoldan 53g62sıkıntı çekebiliriz.

  27. #27 şükran
    -
    04-01-2012 19:15:17 -14

    münazara var ben yaşayan bilir tarafndayım bişeyler söylermisinizz
    ?

  28. #28 burak
    -
    05-01-2012 13:25:58 -17

    çok gezen çok bilir demişler, çok yaşayan ise çok yaşamaz az yaşar çok yaşasada ömür yetmez

  29. #29 zeynep
    -
    08-01-2012 18:22:22 -12

    bu soru çok tartışılacak bir sorudur.herkesin görüşü farklıdır.Bence çok yaşıyan insan bilir.insan tabikide etrafındaki etrafındaki olaylardan ders alacaktır.bunlardan öğrenicektir,ne kadar çok yaşarsa okadar tecrübesi olur. zaten çok gezen yaşamıyormudur?

  30. #30 burak gerçek
    -
    09-01-2012 16:07:44 -11

    akedeşler çok gezenbilir nedeni bende bilmiyom

  31. #31 latife
    -
    09-01-2012 17:00:39 -4

    çok gezen bilir. bir bisikleti sürmeyi fizikçimi daha iyibilir yoksa onu süren çocukmu daha iyi bilir ?

  32. #32 rabiya
    -
    09-01-2012 19:42:10 -6

    bencede arkadaşlar çok gezan bilir çünkü evde yangel osman bi karış osman yapmakla bişi öyreniliyorsa ben bilmiyorumdur

  33. #33 elif hilal
    -
    09-01-2012 21:06:11 -13

    bence yaşayan bilir çünkü yaşamadan gezip tozmanın ne anlamı var arkadaşlar:)

  34. #34 aygül
    -
    10-01-2012 18:01:22 -10

    çok gezen iyi bilir tabi ama bizim münazarada çok yaşayan bilir napıcam off

  35. #35 eda kara
    -
    11-01-2012 15:04:45 -8

    bence de gezen daha iyi bilir zaten başka söze de gerek yok NOKTA!

  36. #36 aslı
    -
    13-01-2012 16:39:04 +1

    Yeni yerler, yeni insanlar görüp tanımak, insanın ufkunu genişletir, yaşamını renklendirir. İnsanlar gezdikçe ülkesini, dünyasını daha iyi kavrar ve dünya sanki küçülür. Gezi yazıları ise bize örf ve adetleri, kanunları, etik değerleri, o dönemin rengi içinde günümüze ulaştırır. Ne kadar çok hükümet incelersen, iyi ve övgüye "layık" bir şekilde yönetmeyi, ne kadar çok insan gözlemlersen o kadar "doğru" yaşamayı öğrenirsin. Gezmek, görmek ve öğrenmek insanlarda bir tutkudur. İnsanlar sosyal, kültürel, tarihi ve doğal güzellikleri gezerek, görerek bilgilerini geliştirmek, dinlenmek ve hoşça vakit geçirmek isterler. Gezmekten kasıt her yere gidip elini kolunu sallayarak gezmek değil elbette. Güneşin yaktığını ve bu yakma neticesinde duyulan acıları ve bu acıların niteliğini ancak canı güneşte yanan bilir. Çok gezen ve çok gören çok bilir; çok okuyan ve okudukları üzerinde kafa yoran da çok bilir. Ama bu türden bilme tek yanlıdır, eksik bir yanı vardır.

  37. #37 aslı
    -
    13-01-2012 16:39:35 +17

    • Gezmek, öğrenmek, dinlenmek, yaşama katlanmak dünyayı içimize sığdırmaktır.
    • Gezmek, yeni insanları görüp tanımaktır.
    • Gezmek, başlaması kolay ama bitirmesi zor bir aşktır.
    • Gezmek, bir yaşam biçimidir.
    • Gezmek, yaşama açılan pencerelerdir.
    • Gezmek, bir maceradır, bir arayıştır.
    • Gezmek, bir zenginliktir.
    • Gezmek, bilgi ve görgüyü içinde barındırır.
    • Gezmek, dünyayı anlama isteğidir.
    • Gezmek, dokunmak ve tutmaktır.
    • Gezmek, serüvendir.
    • Gezmek, bir saç tokasıdır, bir mahalle pazarıdır, bir şekerdir, etnik bir müzik kasetidir.
    • Gezmek, harita kullanma zevkidir.
    • Gezmek, mega şehirlerin kurşuni gökyüzünden ayrılmaktır.

  38. #38 vbnmö
    -
    15-01-2012 13:26:01 -9

    BENCE HEM GEZMEK HEM OKUMAK GEREKİR.
    gezerek bilgilerini zihinde canlandırabilme olanağı bulursun.daha da somutlaşır.eğer okursan o zaman zihnindekiler sadece hayal olur.ve tablonun bir yanı muhakkak eksik kalır.renkler daha soluktur.hep gezersen de yorulursun yetişemezsin her ülkeye ve zaten ömrün de yetmez çünkü sen fanisin oysa bu mekanlar senden daha bakidir.dünyadaki tüm insanları tanımak mümkün olmadığı gibi dünyadaki tüm coğrafyaları da gezerek görmek mümkün değildir.ve her insanın duyuşu sezişi farklıdır.bu yüzden onların gezi anılarını okurken hem o mekanlar hakkında bilgi edinirsiniz hem de o insanın açısından düşünerek hayatı algılayışından haberdar olarak tanımaya çalışırsınız.insanların sözleri kendilerini yansıtır her ne kadar bunun aksi iddia edilse de... kanaatimce hem gezmek hem okumak gerekir.

  39. #39 :*
    -
    17-01-2012 18:35:14 -6

    BENCE ÇOK YAŞAYAN DEĞİL ÇOK GEZEN BİLİR ÇÜNKÜ İNSAN GEZEREK GÖREREK BİLEREK BİLİR FAKAT YAŞAYAN İSE YAŞAR GÖRSE BİLE BİLEMEZ BAZI ŞEYLERİ...

  40. #40 özgenur
    -
    08-02-2012 13:30:19 -9

    bence çok yaşayan bilir. çünkü ben istanbul da oturuyom. orayı da adım gibi biliyom . çünkü orada çok yaşadığım için biliyom. biri gelip bana burayı gezdir dese hemen gezdiririm. çünki biliyom. oyüzden çok yaşayan bilir.sizde oturduğunuz şehri ii biliyorsunuz.orada yaşadığınız için.

  41. #41 dlraa19055
    -
    13-02-2012 14:42:47 -8

    Senin için gezilecek yer olmaya bilir .İnsan sadece gezmek istesin .

  42. #42 melike
    -
    14-02-2012 18:35:50 -15

    bence çok yaşayan bilir mesela ben aksarayda oturuorum orda yaşıorum ve bu şehri çok ii biliorum çünkü burda yaşadığım için gezdiğim için değil yaşadığım için ya da insan yaşayarak tecrübe kazanır gezerek değil bence
    Çok Gezen değil Çok Yaşayan bilir.......

  43. #43 taha
    -
    15-02-2012 21:46:10 -7

    gezen daha iyi bilir inanan inansın

  44. #44 eda
    -
    18-02-2012 21:24:07 -12

    bence çok gezen bilir. çünkü insanlar sahip olmak istedikleri bilgileri görerek, onlara şahit olarak asıl sonuçlara ulaşabilirler. ayrıca çok gezmek insanların ufkunu genişlettiği gibi onların yeni insan ve yeni yerler görmesini sağlar. böylece gittikleri yerler hakkında daha kesin ve geniş bilgilere sahip olmuş olurlar. bende bir yana haticeye katılıyorum

  45. #45 eda
    -
    18-02-2012 21:31:51 -11

    bir çok arkadaşımın düşüncelerine katılıyorum. çünkü boş boş durup bir şey yapmadan yaşayacağına gezersin daha iyi bazı arkadaşlar için yaşamak önemli yaşayamazsan gezemezsin ama eğer yaşama gibi bir fırsatın olursa elinde gezme fırsatını da kaçırmamalısın

  46. #46 hürrem
    -
    19-02-2012 22:09:26 -14

    çok gezen bilir

  47. #47 sadfa
    -
    20-02-2012 20:38:31 -13

    bence ikiside değil, okumak... eğer gezen bilseydi kuşlar şu anda profesör olmuştu

  48. #48 baran
    -
    27-02-2012 19:57:40 -10

    kesinlikle gezen çünkü yeni yapılan eserler vb. kitaba daha basılmadığından çook gezen

  49. #49 elanur bilgin
    -
    08-03-2012 21:49:53 -11

    bence çok gezen daha iyi bilir kitapta hayal ettiğin şeyleri gezerek görürsün.bilgin daha da kuvvetli olur..................

  50. #50 ali
    -
    22-03-2012 13:47:00 -9

    bence okuyan bılır kuranı okuyan kışi matematıksal hesaplar dunyanın bılmedığımız şeyı hep onda öğrenıyoruz okumayı bılmez ıseydık yasamımıza bunları nasıl koyacaktık bi duşünün

  51. #51 azra
    -
    27-03-2012 21:46:01 -12

    okumada para kanamasın,paran yoksa gezemezsin

  52. #52 fatma
    -
    01-04-2012 15:55:43 -13

    münazara vardı ilk okuyanı savunup kazandım şimdi ise gezeni savunacağım bana biraz bilgi yollayın yazdığınız şeyler işime yaradı ama biraz daha

  53. #53 xde
    -
    özge
    -
    03-04-2012 20:16:16 -12

    BENCE GEZEN BİLİR ÇÜNKÜ : GEZMEK BİR MACERADIR , BİR ZNGİNLİKTİR

  54. #54 çok gezen bilir
    -
    buket
    -
    27-05-2012 21:14:51 -8

    çok gezen bilir çünkü uzayda bile uzay adamları uzayı gezerek keşfediyor
    arşimet suyun kaldırma kuvvetini hamamda bulmuş evinde yıkanmak varken hamama gitmiş

  55. #55 çok gezen bilir..
    -
    gamze
    -
    26-09-2012 08:31:06 -7

    tabi ki çok gezen bilir!! çok gezen herşey, yaşar ve görür yaşayarak anlatır.. her şey okumakla olmuyor..!

  56. #56 çok gezen bilir
    -
    idris
    -
    25-11-2012 12:50:40 -9

    çok gezen bilir çünkü uzayda bile uzay adamları uzayı gezerek keşfediyor
    arşimet suyun kaldırma kuvvetini hamamda bulmuş evinde yıkanmak varken hamama gitmiş
    A

  57. #57 çok gezen bilir
    -
    qwe
    -
    02-12-2012 17:12:30 +1

    İnsan kitap yazmak için gezer ve yazar

  58. #58 çok gezen bilir
    -
    belıeber /dırectıone
    -
    16-12-2012 13:17:57 -2

    tabiki çok gezen bilir.çünkü insalar okuyup bir bilgiyi ezberlediğinde bu bilgiyi hatırlama şansı yüzde 25 tir.yani geçici bir bigidir.fakat gezdiğinde hem görüp hem dokunup o havayı o duyguyu daha iyi hisseder buda daha iyi konuyu kavrayıp akılda kalıcı olmasını sağlar.bu nedenlede konuyu hatırlama şansı yüzde 90 dır. bunu okuduktan sonra aklınızda heralde şöyle bir soru işareti olabilir.şimdi örneğin çanakkale savaşı konusunu biz nasıl yaşayarak öğrenelim ?şöyleki çanakkaleyi ziyaret edip oraları gezip ordaki olayları yaşanma noktalarını savaştan kalan tarihi eserleri müzeleri gezmekte kalıcılığı sağlamaktadır.arkadaşlar çokgezen çok bilir!!!

  59. #59 okuyan bilir
    -
    özge
    -
    03-01-2013 17:02:40 -9

    bence okuyan bilir çünkü ansiklopediyi açyığımız dünya hakkında birçok bilgiye ulaşabiliriz sadece elimizi uzatarak...

  60. #60 k
    -
    skul132
    -
    19-02-2013 21:25:59 -6

    aynen bizimde münarazada var ya soru

  61. #61 çok gezen daha iyi bilir
    -
    nazlı
    -
    19-02-2013 21:31:13 -7

    arkadaşlar çok gezen daha iyi bilir çünkü şehir veeya şehir dışına çıkıp orada tarihi
    eserleri görüp yaşayarak yani o duyguyu hisseederek daha iyi öğrenilir arkadaşlar

  62. #62 çok gezen bilir
    -
    r-sıla
    -
    21-02-2013 08:53:45 -6

    nazlı benimde konum çok gezen bilir bana yardım etsene sitelerin isimlerini söylermisin?

  63. #63 çok gezen bilir
    -
    yağmur
    -
    21-02-2013 14:14:39 -4

    tabikide çok gezen kimsenin yorum yapmasına gerek yok

  64. #64 çok gezen bilir
    -
    eda nur
    -
    21-02-2013 14:43:36 -5

    çok kazık yiyen çok yaşar benim yorumum bu

  65. #65 çok gezen ve çok yaşayan bilir
    -
    eda nur
    -
    21-02-2013 14:47:48 -7

    mesela çok gezen biri çok kazık yer o yüzden ömrü yeterse çok yaşar ve gezebilir böylecekazık yemenin ne olduğunu öğrenmiş olur

  66. #66 çok gezen bilir
    -
    meral
    -
    23-02-2013 11:30:16 -7

    ben de okulda gezeni savunucam.-mesela newton yerçekimi kuvvetini okuyarak öğrenmedi.kendi keşfetti.o an evde kitap okuyor olsaydı yerçekimi belkide keşfedilemeyecekti.

  67. #67 gezen bilir
    -
    gözde
    -
    23-02-2013 18:31:07 -6

    Gezen Bilir Okadar...!!

  68. #68 çok gezen mi bilir
    -
    merve krl
    -
    02-03-2013 15:33:02 -8

    arkadaşlar şimdi benim de münazaram var ben de çok gezen mi biliri araştırıp grup arkadaşlarımla sovunucaz size tavsiyem saece bilgi yetmez anket yapın ve gezginleri araştırın özellikle kitap yazanları araştırın ki şöyle diye bilin adamlar gezmişler görmüşlerki yazıyolar eyer gezmeseler kimsenin böyle bir bilgiden haberi olamaz kısacası gezen bilir

  69. #69 gözde
    -
    çok gezen bilir
    -
    05-03-2013 17:10:02 -9

    +18 yaş üstü allah belamı versinki annemin ayağını öpücem okuma dedim sana demi:)

  70. #70 Yaşayan bilir bir kere
    -
    Aaa
    -
    24-03-2013 11:14:46 0

    Yaşayan yaşlı anlamında değil.olayı yaşamış. Olayları yaşamış demek. Nasrettin hoca damdan düşmüş. Yanındakiler çok gezen ihtiyarlara git. Hoca kafa sallamış. Beni damdan düşene götürün. Görene değil

  71. #71 ☺☻♦♣♠•◘○
    -
    Murat
    -
    29-03-2013 19:13:43 -3

    bence "gezen daha çok bilir" çünkü gezen her şeyi keşfediyor ve görsel olarak ta inceliyor ama eğer resimsiz bir kitap okuyorsanız ya da çok yaşıyor ama herhangi bir yeri keşfetmeye çıkmıyor ya da gezmiyorsanız fazla bilgi edinemezsiniz.Bazı arkadaşlarım da okuyarak bilgi edinebileceklerini söylüyorlar oda olur ama eğer okuduğunuz bir şeyi tekrar etmezseniz onu fazla pekiştiremez ve çabucak unutulabilir.Fakat o okuduğunuz yerleri gezerseniz daha akılda kalıcı olur ve onu çabucak unutmazsınız ***Murat ÖZCAN*** :) :) :)

  72. #72 çok gezen çok bilir :D
    -
    meltem
    -
    16-04-2013 17:46:40 -2

    gezen daha cok ogrenir daha cok bilir insan gordugu seyi aklinda daha ii tutar bence ornegin sen dogu hakkinda bir kitap okudun dogunun insanlarini anlatiyor bir bolumde nasil yasadiklarini, ne ictiklerini ne yediklerini, nasil tarz giyindiklerini, gecim kaynaklari neler, nasil bir toreleri veya gelenek gorenekleri var kitap bittikten sonra belki 1 hafta kadar bunlar hafizanda kalir.. biraz daha sure gectikten sonra aklinda kalan sadece basit seylerdirherkesin bildigi ama sen doguya gidip oradaki insanlarla 1 hafta gecirirsen, onlar gibi yasar yer icer giyinir ve torelere gore yasarsan, hayatin boyunca unutmazsin

  73. #73 çok gezen bilir
    -
    ALİ
    -
    16-04-2013 19:48:47 -2

    arkadaşlar kitaplardan okuyarak bilgi edindiğimiz zaman bu bilgiler havada kalacaktır ben bunu şuna benzetiyorum: okulda bize demokrasiyi öğretiyorlar eğer biz bunu yaşam şekli olarak uygulamazsak havada kalacak sadece ezber olarak kalacaktır işte bu yüzden çok gezen bilir gezdiği yerler onun yaşamına etki eder
    gördüğü kültürel yerler hakkında kitaptakinden daha ayrıntılı bir şekilde öğrenir aynı zamanda tarafsız bir bakış açısı ile bakar ve kendi penceresinden bakar

  74. #74 bilinmiyor
    -
    umutsuz
    -
    17-12-2013 16:43:03 -2

    bence çok gezen bilir

  75. #75 Çok Yaşayan Bilir
    -
    Jamiryo
    -
    17-12-2013 19:25:27 +1

    Çok yaşayan bilir çünkü sonuçta o adamın bi hayat tecrübesi var sen yemek yapmayı gezerek mi öğrenirsin yemek yapan birisinin yanında yaşayarak mı mantıklı değil mi arkadaşlar

  76. #76 cok gezen bilir
    -
    beren
    -
    18-12-2013 10:11:42 +1

    bence çok gezen bilir çünkü piri reis dünyayı gezerek asya ve avrupa kıyılarının haritasını çizmiştir"

  77. #77 ÇOK YAŞAYAN
    -
    UMUT
    -
    18-12-2013 18:13:12 +1

    Hayat ne okumayla ne de gezmeyle öğrenilecek bişey. Yaşamak lazım için de olmak yaşayarak öğrenmek gerek. Uzaktan davulun sesi hoş gelirmiş. İçinde olmadığın zaman ne bir şey öğrenebilirsin ne de kendine bir şeyler katabilirsin. Yaşamak lazım her şeye rağmen…..

    bence çok yaşayan bilir çünkü adam onu yaşıyo araştırıyo buluyo buruşturuyo

    bence yaşayan bilir çünkü yaşamadan gezip tozmanın ne anlamı var arkadaşlar

  78. #78 ÇOK YAŞAYAN
    -
    UMUT ÖZBEK
    -
    18-12-2013 18:13:52 +4

    Hayat ne okumayla ne de gezmeyle öğrenilecek bişey. Yaşamak lazım için de olmak yaşayarak öğrenmek gerek. Uzaktan davulun sesi hoş gelirmiş. İçinde olmadığın zaman ne bir şey öğrenebilirsin ne de kendine bir şeyler katabilirsin. Yaşamak lazım her şeye rağmen…..

    bence çok yaşayan bilir çünkü adam onu yaşıyo araştırıyo buluyo buruşturuyo

    bence yaşayan bilir çünkü yaşamadan gezip tozmanın ne anlamı var arkadaşlar

  79. #79 münazara
    -
    01 emir 1903
    -
    20-12-2013 19:09:43 -5

    arkadaşlar münazaramız var da be çok yaşayandayım acil bana yardım eder misiniz ben as sonra gireceğim lütfen bana yardım edin eksi almak istemiyorum artı almak istiyorum...

  80. #80 münazara
    -
    01 emir 1903
    -
    20-12-2013 19:25:18 -2

    arkadaşlar bana geldi ama bu az yarın bir daha gireceğim bu siteye lütfen çok yaşayanla ilgili biraz daha bilgi atar mısınız münaaradan artı almak istiyorum...

  81. #81 yalan
    -
    tolga
    -
    22-12-2013 15:34:55 -1

    azra yanlış biliyosun ibrahim tatlı ses okumadan sanatcı oldu ona baklırsa

  82. #82 çok gezen bilir
    -
    eren
    -
    22-12-2013 22:21:13 -1

    çok gezen bilir çünkü insanlar eğer uzaya gitmeseydi orayı kitaplardan öğrenemezlerdi.Ne kadar çok gezersek,bilgilerimizde o kadar çok artar teşekkürler (:

  83. #83 çok gezen her zaman bilir
    -
    selin
    -
    22-12-2013 23:56:31 -1

    Çok gezen, çok yer gören, çok şey bilir.

  84. #84 çok yaşayan bilir
    -
    mustafa gök
    -
    01-01-2014 18:58:55 -2

    arkadaşlar insan yaşamadıktan sonra ülkeleri gezse nolur önemli olan onu yaşamak hissetmek

  85. #85 çok gezen bilir
    -
    ömer
    -
    05-01-2014 12:36:12 -2

    Arkadaşlar münazarada şunu söyleyin : Hz nuh dünya üzerinde en fazla yaşayan insan ama şu anda bizim bidilerimizi bile o bilmiyor . tabi karşınızdaki kişinin cevabına nda bağlı :D

  86. #86 çok gezen bilir
    -
    elif
    -
    07-01-2014 12:55:11 +1

    cuma günü münazaramız var çok gezen bilir ile ilgili ornek verebilirmisiniz

  87. #87 çok gezen bilir
    -
    elif
    -
    08-01-2014 12:06:04 +1

    okumakla bir yere varamazsın akili

  88. #88 çok gezen bilir
    -
    zeynep
    -
    08-01-2014 12:27:37 +1

    çok okuyan mı bilir çok gezen mi bilir

  89. #89 çok gezen bilir
    -
    zeynep
    -
    08-01-2014 12:29:04 +1

    çok gezeeeennnn bbbbbiiiilllliiiirrrr

  90. #90 çok okuyan bilir
    -
    elif
    -
    08-01-2014 12:33:53 -1

    nasıl beğendin

  91. #91 çok okuyan bilir
    -
    elif
    -
    08-01-2014 12:35:28 -3

    arkadaşlar size bir sorum var

  92. #92 çok okuyan bilir
    -
    besra
    -
    08-01-2014 12:38:42 -2

    arkadaşlar bizler ilker yaşamdan buraya nasıl geldik gezerekmi tabikide hayır çalışarak geldik

  93. #93 gezen bilir
    -
    özcan
    -
    08-01-2014 15:33:46 -4

    münazarada gezen bilir kazandı çünkü gezen bilir

  94. #94 okuyanlar
    -
    azra
    -
    10-01-2014 14:38:13 -2

    münazara konusunda çok okuyanlar kazandı

  95. #95 çok yaşayan bilir
    -
    .....anonim........
    -
    16-01-2014 19:00:19 -3

    Bence çok yaşayan bilir çünkü insan yaşıyor, araştırıyor, öğreniyor gezen ise sadece geziyor. Diyelim cahil biri Pamukkaleyi gördü hiçbir şey bilmiyorsa orayı gezmek işe yaramaz. İnsan tabi ki de etrafındaki olaylardan ders alacaktır. Çok yaşayan bilir çünkü sonuçta o insanın bir hayat tecrübesi var, insan yemek yapmayı gezerek mi öğrenir, yemek yapan birisinin yanında yaşayarak mı?

  96. #96 GEZEN BİLİR
    -
    AZRA
    -
    10-02-2014 20:06:51 -2

    DUSUNUN Kİ BİR İNSAN SADECE OTURUP OKUMAKLA BİLGİ EDİNİYOR İNSANLARLA PEK FAZLA İLETİSİMDE OLMAZ GEZEN İNSAN OYLEMİ OLUR GEZMEKLE GORUR FARKLI İNSANLARLA BİR ARADA OLUR O BBOLGENİN GELENEK VE GORENEKLERİNİ OGRENİR İNSANDA HEYECAN UYANDIRACAK GUZEL HİSLER OLUSUR SİZCE BİR İNSAN BUTUN BU YASADIKLARINI UNUTABİLİR MİMİMİMİİİİİİ

  97. #97 çook gezen bilir
    -
    kübra
    -
    14-02-2014 13:25:05 0

    [b]nedeni okuyanın aklında kalmaz ama GEZEN birinin aklında kaIr[/b]

  98. #98 çok gezen
    -
    irem
    -
    14-02-2014 21:27:56 -1

    bence çok gezen bilir:kristop kolomb amerikayı nasıl keşfetti okuyarakmı?hayır.kolomb amerikayı gezerek dolaşarak kesfetmiştir...ve hayatımızı bir çok kolayloık sağlayanherşeydir sadece okuyarak bulunmamıştır.herşeyi deneyerek yeri gelip gezerek öğrenmeliyiz.VE İNSAN HERŞEYİ GEZEREK BULUR...

  99. #99 çok gezen
    -
    irem
    -
    14-02-2014 21:29:46 0

    her şey para değil.İnsan isterse herşeyi yapar bahane bulmayın!Sizin okuduğunuz kitaplar para değilmi? !!!!!!!!

  100. #100 yok
    -
    funda465
    -
    16-02-2014 20:32:51 +1

    bence yaşayan bilgisini artırdığı için çok daha bilir:):):):(

  101. #101 yok
    -
    arda
    -
    17-02-2014 19:29:31 +5

    [quote name="aslı"]• Gezmek, öğrenmek, dinlenmek, yaşama katlanmak dünyayı içimize sığdırmaktır.
    • Gezmek, yeni insanları görüp tanımaktır.
    • Gezmek, başlaması kolay ama bitirmesi zor bir aşktır.
    • Gezmek, bir yaşam biçimidir.
    • Gezmek, yaşama açılan pencerelerdir.
    • Gezmek, bir maceradır, bir arayıştır.
    • Gezmek, bir zenginliktir.
    • Gezmek, bilgi ve görgüyü içinde barındırır.
    • Gezmek, dünyayı anlama isteğidir.
    • Gezmek, dokunmak ve tutmaktır.
    • Gezmek, serüvendir.
    • Gezmek, bir saç tokasıdır, bir mahalle pazarıdır, bir şekerdir, etnik bir müzik kasetidir.
    • Gezmek, harita kullanma zevkidir.
    • Gezmek, mega şehirlerin kurşuni gökyüzünden ayrılmaktır.[/quote] arda yazdı bunu alıntı değil

  102. #102 ÇOK GEZEN Mİ BİLİR ?ÇOK OKUYAN MI?
    -
    Zeynep Sude
    -
    19-02-2014 15:53:35 +3

    ARKADAŞLAR bizim öğretmenimiz bizi ilk önce iki guruba ayırdı ve dedi ki 1. grup çok gezen mi çok okuyan mı bilir dedi ben hemen söze karıştım ve dedim ki çok gezen bilir sonra bizim gurup çok gezen bilir i ispat etmek oldu herkesin düşüncesi farklıdır bence gezen ama çok tartışmak istemiyorum bide yarışmayı kazanmam lazım bunun için kavga etmenize gerek yok am herkesin düşünceleri farklı mesela Gezmek, öğrenmek, dinlenmek, yaşama katlanmak dünyayı içimize sığdırmaktır.
    • Gezmek, yeni insanları görüp tanımaktır.
    • Gezmek, başlaması kolay ama bitirmesi zor bir aşktır.
    • Gezmek, bir yaşam biçimidir.
    • Gezmek, yaşama açılan pencerelerdir.
    • Gezmek, bir maceradır, bir arayıştır.
    • Gezmek, bir zenginliktir.
    • Gezmek, bilgi ve görgüyü içinde barındırır.
    • Gezmek, dünyayı anlama isteğidir.
    • Gezmek, dokunmak ve tutmaktır.
    • Gezmek, serüvendir.
    • Gezmek, bir saç tokasıdır, bir mahalle pazarıdır, bir şekerdir, etnik bir müzik kasetidir.
    • Gezmek, harita kullanma zevkidir.
    • Gezmek, mega şehirlerin kurşuni gökyüzünden ayrılmaktır

  103. #103 okuyan bilir
    -
    isyankar
    -
    22-02-2014 22:37:14 +2

    arkadaşlar tabiki de okuyan bilir babalarımz annelerimiz ve atalarımız okuyarak meslek sahibi olmuştur atatürk alfabeyi kurmuşki okuyup vatana millete hayırlı bir evlat olalım.

  104. #104 okuyan bilir
    -
    isyankar
    -
    22-02-2014 22:41:40 +2

    herkes paralarını gezipte görmeye verirse ne olur bu dünyanın hali insanlar iş bulamıyor zaten bir de gezip görmeye mi verecekler parayı? hele hele bu devirde onun yerine okuyupya öğrenin be!!!!!!!!

  105. #105 çok okuyan bilir
    -
    fatmanur tuc
    -
    23-02-2014 18:17:56 +1

    tabiki çok okuyan bu dunyada gezersen ne olacak ki öbür dünyayı da gezeceksin gardaşşşşşşş!!!!!

  106. #106 coooooooook gezen
    -
    eylül
    -
    24-02-2014 17:30:05 +2

    cok gezen bilir çünkü o bilgi insanın aklında kalır

  107. #107 çok gezen bilir
    -
    yunus
    -
    28-02-2014 17:40:42 0

    Şimdi bir Münazara Yarışması olduğunu varsayalım ve konumuz; ÇOK GEZEN Mİ ÇOK OKUYAN MI BİLİR şeklinde olsun. Takımlardan birisi Çok Gezen Daha Çok Bilir ve diğer taraf ise Çok Okuyan Daha Çok Bilir şeklinde savunma yapacak olsunlar.
    Takımlardan birisi Çok Gezen Daha Çok Bilir tezini savunacak. Bunun için hangi argümanları ortaya koyabilir yazalım. Çok Gezen insanlar bizzat hayatla iç içe olur.
    İnsan okuduklarını unutur, ama yaşadığını unutmaz. Çok gezen bilgiyi bizzat yerinde görür ve öğrenir. Görmek başkadır. Gezerek öğrenmek birçok duyuya hitap ettiği için daha kalıcıdır. Kitaptan okumak teorik bilgidir, gezmek ise bizzat pratik bir bilgidir ve en kalıcı öğrenme bizzat yaparak yaşayarak öğrenmedir. Keşfetmek, keşfedileni okumaktan daha yararlıdır, daha akılda kalıcıdır.
    Münazara yarışması sırasında biraz rakibe zorluk çıkaracak ve rakibin tezini çürütecek bir yaklaşımda bulunacak olursak okuyan insan sadece okuduğuyla kalır ve okuduğu şeyle ilgili bir fikir edinebilir ama gezen bir insan uygulamalı olarak öğrenir yani bizzat yaşar diyebiliriz ve böylece rakibe bir zorluk çıkarabiliriz. Çok gezen kişiler farklı insan ve kültürlerle tanışıp bilgi haznelerini büyültürler.
    Taraflardan diğeri “çok okuyan daha çok bilir” tezini savunacak. Bunun için hangi argümanları ortaya koyabilir bakalım;
    Münazarada önemli bir konu savunma yapmaktır. Ne kadar iyi savunma yaparsanız , karşı tarafa ne kadar az fırsat verirseniz ve ne kadar kuvvetli argüman geliştirirseniz o kadar iyi olacaktır. Çok okuyan daha çok bilir başlığını savunan takım örnek olarak şu tezleri sunabilir;
    Ansiklopediyi açıp bir anda dünyanın öbür ucundaki bilgilere bile ulaşılabilir, işte bu yüzden insan ne kadar gezerse gezsin okumakla edindiği bilgileri edinemez, buna ömrü yetmez ki. Kitaplardaki birçok bilgiye ulaşmak daha kolay olduğu halde gezmek uzun bir zaman alan ve her zaman mümkün olmayan bir durumdur. Bu nedenle gezmeden de iyi bilmek ve iyi öğrenmek mümkündür. Gezmek yerine okursak kısa zamanda çok bilgiye sahip olabiliriz ve bunlar kitaptan silinmez, unutursak bile yine açıp okuyabiliriz. Ama gezilen yerler unutulabilir. Teorik bilgileri sadece ve sadece okumakla elde edebiliriz, okumadan gezmenin de bir faydası olmayacaktır.
    Okumanın getirdiği hayal gücünü gezilen yerleri gören gözler ve kılavuzlarlar bile oluşturamaz. İnsan sonuçta ne kadar çok yeri gezse de hep bi yerler eksik kalacaktır. Fakat insan okumayla gitmeyi hayal bile etmenin zor olduğu bir yer hakkından çok önemli bilgilere sahip olabilir. Gezilen yerler hakkında okumadan nasıl bilgi alınabilir?
    Bunun gibi iki ayrı görüş konusunda da farklı yaklaşımlar ele alınabilir. Sizler de bu tarz bir münazarada buna benzer yaklaşımlarda bulunabilirsiniz. Fakat en önemli olan kendi bulacağınız savunma yöntemi ve özellikle rakibinizin savunmasını çürütebilecek tezler geliştirmenizdir.


    Atasözleri
    • Gezmek, öğrenmek, dinlenmek, yaşama katlanmak dünyayı içimize sığdırmaktır.
    • Gezmek, yeni insanları görüp tanımaktır.
    • Gezmek, başlaması kolay ama bitirmesi zor bir aşktır.
    • Gezmek, bir yaşam biçimidir.
    • Gezmek, yaşama açılan pencerelerdir.
    • Gezmek, bir maceradır, bir arayıştır.
    • Gezmek, bir zenginliktir.
    • Gezmek, bilgi ve görgüyü içinde barındırır.
    • Gezmek, dünyayı anlama isteğidir.
    • Gezmek, dokunmak ve tutmaktır.
    • Gezmek, serüvendir.
    • Gezmek, bir saç tokasıdır, bir mahalle pazarıdır, bir şekerdir, etnik bir müzik kasetidir.
    • Gezmek, harita kullanma zevkidir.
    • Gezmek, mega şehirlerin kurşuni gökyüzünden ayrılmaktır.

  108. #108 gezen daha iyi bilir
    -
    zeynep
    -
    02-03-2014 15:25:46 +4

    Arkadaşlar hep en önde gezen vardır bi kitaba açılamazsınız bu yüzden gezen daha onde ve gezen daha iyi bilir.

  109. #109 çok okuyan iyi bilir
    -
    cemre
    -
    04-03-2014 08:37:45 -1

    cok okuyan tabıkı daha ıyı bılır cunku bır ınsanın herseyı gezerek ogrenmesı ımkansızdır.bır ınsan hayatının en cok 50 yılını gezerek gecırebılır...

  110. #110 gezen bilir
    -
    aslınur
    -
    07-03-2014 12:37:34 +1

    insan hayatı sevecekki öğrensin :) :)

  111. #111 63
    -
    tuana
    -
    08-03-2014 17:50:57 0

    bencede çok gezen bilir çok okusak ne olacak sanki zaten kimse fazla okumuyor çok okuyan bilseydi baba evladına sana avukat olamazsın demedim ben sana adam olamazsın dedim yani adam okumuş avukat olmuş ama adam olamamış adam olmadıktan sonra hiç okumazsa daha iyidir

  112. #112 çok okuyan ile bilgiii
    -
    Bence okuyan
    -
    10-03-2014 14:30:06 -1

    Öğrenmeyi; seven bilmeyi bilen, bilir. Sorunun özüne gelirsek; kişide idrak güçlüyse her halükarda öğrenir. Hem gezmek, hem okumak ne güzel, ne enginlik fırsatı. anlamayan istediği kadar okusun (anlamayan genelde okumuyor zaten) hiç bir şey bilmez. Gezmekle bilgi; göz- beyin ilişkisinin kalitesine bağlı durum.
    Bilmek için çırpınan bilir.Fakında olan bilir.Çok gezip gözünün önünü göremeyenimiz de var,çok okuyup tek amacı gözdeki retina tabakasıyla sayfadaki işaretleri buluşturmak olanımız da.Kim her gördüğünü gerçekten gördüğünü,her okuduğunu gerçekten okuduğunu iddia edebilir ki?
    Okuma ihtiyacı baut gibidir , bir kere tutuşunca artık sönmez. Victor hogo
    Okuma zevkini kazanmayanın öğrenimi yarıda kalmıştır . P.PEACU
    Okumak bir deva,anlamak bir şifadırç R. Necdet Evrimer
    Okumak bir insane doldurur, insanlarla konusmak hızlılar , yazmak ise olgunlaştırır . Bacon
    Okumak gıdadır , okuyan insanlık bilen insanlıktır . V. Hogo
    Okumasını bilirsen, her ,nsanın bir kitap olduğunu göreceksin . W.E. Chnnaning
    Okumayı sevmek, hayyattaki can sıkıcı saatlerin güzel saatlerle değişmektedir . Mantequieu
    Okunacak en büyük kitap insandır. Hacı Bektaş Veli
    Okunu hedeften öteye atan okçu , okunu hedefe ulaştıramayan okçudan daha başarılı sayılmaz. Montequien
    Okuya bilirseniz her kitap insandır . W. Ellery Channing
    Kitaplar ruhun gıdasıdır. Jabon atasözü
    Okunmuş cahil kadar cahil yoktur. Italyan atasozü
    Cahiller , okumuşlaın cevaplayamacağı kadar soruları sorarlar . ingiliz atasözü
    Okumayı sevmeyene dokuz hoca az. Türk atasözü
    gezen kişi sadece o anı yaşarken okuyan ise "süreç"i yaşa
    çünkü eğer gezen daha çok bilseydi kuşlar profesör olmuştu

  113. #113 çok okuyan bilir
    -
    isyankar
    -
    20-03-2014 18:28:22 -2

    arkadaşlar allah (c.c.)bize gönderdiği ilk ayet bile İKRAyani oku dur. bide 1hafta boyunca gidip gezeceğine intarnetten bilgi alabilirsiniz yorumlarınızı bekliyorummmmmmmmmmm

  114. #114 tabi çok gezen
    -
    elfidan
    -
    25-03-2014 20:59:50 0

    evliya çelebi vb. boşuna gezmemiş

  115. #115 çok gezen bilir
    -
    gsiiii
    -
    04-04-2014 17:14:48 -2

    öğrenilen bilginin hafızada kalma olasılığı %10 dur, ama gezip görülerek öğrenilen bilginin hafızada kalma olasılığı %70 dir,bu yüzden çok gezen bililr

  116. #116 çok okuyan bilir
    -
    merve
    -
    22-04-2014 10:53:36 0

    okuma yazmamız olmasa biz derslerde napardık

  117. #117 Beyzanur Kaya
    -
    dizzy7656
    -
    18-11-2014 19:56:39 0

    bence çook gezen bilir çünkü okuduğumuz şeleri zamamanla unuuruz ancak gezdiğimiz gördüğümüz yerleri unumayız gezmek kültürü yşam şekillerini doğa güzelliklerini öğreir bizlere :D :) :)

Görüşün Nedir?

Karakter Sayacı:
0